Család vagy karrier? – A folyón túl Itália a Belvárosi Színházban

A folyón túl Itália

Ez az örök dilemma nem csak a nőké. A férfiak is csak úgy lehetnek boldogok, ha megtalálják az egyensúlyt az életetük e két fontos területén. A kérdés már azelőtt felmerül, mielőtt megszületnének a gyerekek: a párválasztást, a karrierünket érintő döntéseinket is döntően meghatározza. A Belvárosi Színház újonnan bemutatott darabja is ezt a problémát veti fel élvezetes formában.

Október 8-án mutatta be a színdarabot a Belvárosi Színház Znamenák István rendezésében. A vígjáték egy Amerikába kitelepült olasz család életébe enged betekintést. A főszereplő, Nick (Szabó Kimmel Tamás ) nagyszülei a jobb élet reményében hagyták el hazájukat, és őrizték meg szokásaikat az új környezetben is. New York külvárosában élik a betelepültek hagyományőrző életét. De a szülők és az unokák azonban már nem az őshaza értékrendje szerint élnek, hanem átvették az újhaza élettempóját: oda költöznek, ahol jobb munka, előremenetel, fejlődés vár rájuk. Szülei és nővére mintáját követve a Nick is azt tervezi, hogy távol költözik a négy nagyszülőtől (Benedek Miklós, Szabó Éva, Lukáts Andor és Lázár Kati megformálásában), akiket addig minden vasárnap jófiúi kötelességből meglátogatott. Ez a drámai helyzet az, ami dilemma elé állítja az egész családot: szabad-e beavatkozni az unoka döntésébe, befolyásolni a sorsát? Bevallja–e a rákos nagyapa, hogy a napjai már meg vannak számlálva?  Ha az egyik nagyanya finom olasz ételei nem tartják otthon a fiút, akkor talán egy csinos, vonzó lány, Caitlin (Cseh Judit) betoppanása megváltoztathatja a döntését? Az ötven éve boldog házasságban élő nagyszülők példája meggyőzheti arról, hogy a család fontosabb, mint a karrier? Vagy a dédnagyapának volt igaza, amikor feltette a 14 éves fiát az Amerikába induló hajóra azzal az útravalóval, hogy menjen, hogy neki és az ő unokáinak már jobb élete legyen? A kérdéseket a darab csak felveti, de a választ nem adja meg. Ahogy a való életben, a válaszok itt sem egyértelműek.

hirdetés