Gyakorlati tippek a kismama étrendhez

varandoszoldsalata.jpg

A várandós édesanyának a fogantatás pillanatától kezdve különös figyelmet kell fordítania életmódjára, táplálkozására, hiszen ettől függ saját és kisbabája egészsége. Ehhez ad gyakorlati tanácsokat a Foodmanager.hu dietetikusa.

1. Az émelygés, valamint a vércukorszint ingadozásának orvoslására együnk sokszor, kisebb mennyiségeket. A rendszeres étkezés kiemelt fontosságú ebben az időszakban.

2. Zöldség vagy gyümölcs minden étkezéskor legyen a tányéron! Ezek fogyasztása hozzásegíti az elegendő élelmi rost-, vitamin- és ásványi anyag beviteléhez, valamint az immunrendszert is erősítő antioxidánsok fogyasztásához. Helyettesítsük a köret adagunk felét zöldségekkel.

3. Gabonából és őrleményeikből a teljes kiőrlésű, élelmi rostban gazdag változatot fogyasszuk. Tetszés szerint tegyünk zabkorpát süteményekbe, tésztákba, joghurtba.

Infinety hirdetés

4. A megfelelő fehérje- és kalcium bevitelhez elengedhetetlen a tej és tejtermékek rendszeres fogyasztása. Válasszuk a zsírszegényebb, igény esetén a kalciummal dúsított változatokat.

5. Húsok közül válasszuk a zsírszegényebb húsrészeket, mint a csirkemellet, sertésből a karaj vagy comb részt, és a zsírszegény elkészítési módokat, mint az alufóliában, sütőzacskóban sütést, párolást, vagy főzést.

6. A tengeri halak fogyasztása nagyon kedvező emelkedett omega-3 zsírsav tartalmuk révén. Próbáljuk ki a különböző változatokat, többféle ízesítéssel és elkészítéssel.

7. Utánsózás helyett próbáljunk ki minél több fűszert az étel ízvilágának növeléséhez! Válasszuk a sótlan olajos magvakat, valamint tájékozódjunk az élelmiszercímkén a termék só/nátrium tartalmáról.

8. A zsíros, nagy cukortartalmú édességek, péksütemények helyett válasszuk a túrós, illetve gyümölcsös, lehetőleg a teljes kiőrlésű lisztből készült változatokat. Édesség iránti vágyunkat egy gyümölcsös joghurt, vagy 2 kocka magas kakaótartalmú csokoládé is csillapíthatja.

A higiénia is fontos

Ügyeljünk az élelmiszerbiztonságra és a higiéniára is, mivel a kismama szervezete hajlamosabb a fertőzésekre!

Az alábbiak betartására érdemes figyelni:

  • Tejből és tejtermékekből válasszuk a pasztörizált, sterilizált változatokat.
  • Sajtok esetében válasszuk a félkemény/kemény, illetve zárt dobozban árult sajtokat.
  • Tojásételek esetében a sült, keményre főtt ételeket válasszuk a lágy vagy nem teljesen átsült változatok helyett.
  • Kerüljük a nyers halételeket, mint a sushi, és válasszuk az átsült változatokat.
  • Kerüljük a nyers, illetve nem átsült húsételeket, mint például a tatár beefsteak
  • Desszertek közül válasszuk az átsült tésztából, főzött krémből készülteket, és mellőzzük a nyers tojást tartalmazó változatokat, mint a tiramisu.
  • Zöldségek és gyümölcsök közül csak a megbízható forrásból származó, mosott vagy hámozott, ép darabokat használjuk fel.

Szólj hozzá Te is!

Legyél TE az ismeretosztó!
Kérünk, like-old és oszd meg ismerőseiddel a cikket, hogy lássák, te mennyire tájékozott vagy!

A babafalva.hu - Várandósságtól az első osztályig portál tizenkét éve segíti, támogatja a várandós, kisbabás és kisgyerekes édesanyákat és szülőket a szülés, a csecsemő gondozás, a gyermeknevelés, a családdá válás, az intézményekbe való beilleszkedés érintő sok-sok kérdésben, egészen az első osztályba lépésig.
Előző cikkA sütemény, mely meghódítja a világot
Következő cikkVeszélyes hulladék a nappaliban

KÉRDEZZ A SZAKÉRTŐTŐL!

Ide írd a kérdésedet, hozzászólásodat!
Kérlek, add meg a neved!