Kék Vonal Chat: Megosztanád örömöd, bánatod? Kattanj ránk! :-)

Kék vonal

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány 1993 óta működik. Az alapítók célja az volt, hogy a gyerekeknek legyen lehetősége közvetlenül problémáikat, gondolataikat megosztani valakivel, segítséget kérni, ha szükséges. A Kék Vonalnál folyó munkába Nagy Éva pszichológus, az Alapítvány egyik munkatársa avatott be minket chaten keresztül.

Kik a célcsoportjai az Önök szolgáltatásainak?

Nagy Éva: Elsősorban a gyerekek, fiatalok 24 éves korig. De fogadjuk felnőttek megkereséseit is, akik gyerekek ügyében fordulnak hozzánk.

MINŐK: Milyen kommunikációs eszközöket használ az Alapítvány?

Nagy Éva: Alapvetően telefonszolgálat vagyunk, anonim módon, 24 órában elérhető, ingyenes telefonvonalat működtetünk. Ez a Kék Vonal Ifjúsági és Gyerektelefon (116 111) és az Eltűnt Gyerekek Segélyvonala (116 000), mely utóbbi kifejezetten a szökés, eltűnés vagy más veszélyhelyzet miatt bajban lévő gyerekek érdekében működik. Ennek érdekében a technika lehetőségeit felhasználjuk és ezért 2008 óta e-mailben és 2010 áprilisa óta chat-en keresztül is elérhetők vagyunk. 2009 óta Internet Helpline szolgáltatásunkkal az online világban tapasztalt rossz élmények, nehézségek, problémák feldolgozásában segítjük a hozzánk fordulókat a 116 111 – es telefonszámon, illetve e-mailen és chaten keresztül is.

A missziónk, hogy a gyerekeket meg kell hallgatni és a felnőtteket segíteni kell abban, hogy erre képesek legyenek. Mindkét utóbbi szolgáltatás a honlapunkról elérhető, az EMIL biztonságos levelezőrendszerben küldött üzenetekre három napon belül válaszolunk. A Chat jelenleg hetente háromszor négy órában várja a gyerekeket, de nyitvatartását folyamatosan bővítjük annak érdekében, hogy szélesítsük a felületet, amin keresztül a gyerekek, fiatalok elérhetnek minket.

Az Önöknél használható chat miben különbözik egy hagyományos chatezéstől? 

Nagy Éva: A technikai oldal tekintetében szinte semmiben, ugyanúgy egy chatszobában zajlik a beszélgetés. Azonban itt a gyerekek, fiatalok anonim módon jelenhetnek meg, ahogyan egyébként minden egyéb szolgáltatásunkban is.

Egy Kék Vonalas ügyelő beszélget egy-egy gyerekkel, tehát nem csoportos beszélgetésről van szó. A beszélgetés zárt, abba kívülről nem tud más belépni, tehát biztonságos környezetben zajlik.

Az áprilisi indulás óta milyen tapasztalatokról tudna beszámolni? Mennyire népszerű ez a fajta kommunikáció a gyerekek körében?

A gyerekek, fiatalok között sokaknak természetes, jól ismert közege már az internet, ezért egyre több látogatónk van.

Természetesen sokat teszünk azért, hogy kellően meghirdessük a szolgáltatást, így az biztos, hogy egyelőre nem merítettük ki a chatszolgáltatás kapacitásának lehetséges kereteit.

A chatelés előnye, hogy gyors, hasonlít az élő beszédre, de sokkal nagyobb mértékű anonimitást tesz lehetővé.

De maga a beszélgetés, a meghallgatás szinte ugyanolyan, mint a telefonon lenne. Az ügyelő ugyanúgy a gyerek érdekét szem előtt tartva, non direktív, elfogadó módon kommunikál a hozzánk forduló fiatallal arról, amiről ő szeretne.

Milyen szemlélettel és kik dolgoznak a Kék Vonalnál?

A mottónk hogy a gyerekeket meg kell hallgatni és a felnőtteket segíteni kell abban, hogy erre képesek legyenek. Alapértékeink a gyerekközpontúság, a bizalom, a felelősség és az együttműködés.

A gyerekközpontúságon mi azt értjük, hogy minden szolgáltatásunkban és tevékenységünkben a gyerekek életkori sajátosságait figyelembe véve és elfogadva az ő legfőbb érdeküket szolgáljuk.

Hiszünk abban, hogy minden felnőtt közös felelőssége, hogy a gyerekeknek jobb legyen, ezért az együttműködést is egyik fő értékünknek tekintjük.

Miért kezdett el itt dolgozni?

A szolgáltatásainkat elsősorban önkéntesek működtetik. Én is önkéntesként kezdtem itt dolgozni azért, mert az alapítvány értékeit magaménak érzem, fontosnak tartom a munkánkat és nem utolsósorban szeretek a gyerekekkel beszélgetni. 🙂

Zárásképpen mondana néhány szót a jövőbeli tervekről. Milyen újabb csatornákon készülnek meghódítani a gyerekeket?

Törekszünk a minél jobb elérésre, és ezért egyrészt a virtuális térben tervezzük bővíteni a szolgáltatásokat például csoportos chattel. Emellett a gyerekekkel való közvetlen találkozási lehetőségek terén is bővítést tervezünk, például iskolalátogató programok, közösségi terek létrehozása.

Köszönöm a chatelést. További sikereket kívánok Önnek és a Kék Vonal minden munkatársának és önkéntesének! :-):

Nagy Éva: Köszönöm a lehetőséget 🙂

Kék Vonal

hirdetés
Előző cikkA GPS és én, nem jöttünk össze sohasem…
Következő cikkA rendszeres mozgás véd a depressziótól

7 EDDIGI KÉRDÉSEK

Hozzászólás a(z) kovács kitty bejegyzéshez Mégsem szólok hozzá

Ide írd a kérdésedet, hozzászólásodat!
Kérlek, add meg a neved!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .