Veszélyeztetett terhesség: így bírhatod ki, ha feküdnöd kell

A tudat, hogy veszélyeztetett terhesként hetekig-hónapokig ágyhoz leszel kötve, és minimálisra csökken a mozgástered, könnyen kétségbe ejthet. Ám ha a negatív érzések eluralkodnak rajtad, csak ront a helyzeten. Cikkünkben többféle ötletet is adunk, mivel foglalhatod el magad ezekben a nehéz hetekben.

A legrosszabb, ha úgy fogjuk fel ezt az időszakot, mint kényszerpihenőt, amit át kell vészelni, vagy haszontalannak és fölöslegesnek érezzük magunkat, amiért nem tudjuk végezni a napi munkánkat. Emlékeztessük magunkat, hogy most pont a pihenéssel látjuk el legfontosabb feladatainkat: vigyázunk a gyermekünkre, és készülünk a jövetelére. Ez pedig nem jár feltétlenül unatkozással. Személyiségünkhöz és kedvenc elfoglaltságainkhoz igazítva többféle programot tervezhetünk magunknak.

Előre kipihenni két-három év fáradalmát

veszélyeztetett terhesség fekvésTekinthetünk úgy is erre az időszakra, mint egy szünetre, ami alatt kipihenhetjük a korábbi évek fáradalmait, és előre töltekezhetünk arra az egy-két évre, amikor a pici szinte minden energiánkat és időnket le fogja kötni.

Átgondolhatjuk, mik voltak azok az apró szórakozások, amikre évek óta nem jutott időnk. Megnézhetjük kedvenc filmjeinket, megengedhetjük magunknak, hogy bekapcsolódjunk egy új sorozatba, és ha tanácstalanok vagyunk a választást illetően, kérhetünk ajánlót hasonló ízlésű ismerőseinktől.

Ha van, aki el tud menni helyettünk beiratkozni egy könyvtárba, válogathatunk könyveket a könyvtári honlapról is. Nem csak irodalomra, hobbinkhoz kapcsolódó albumokra, szakkönyvekre is rákereshetünk.

Az interneten is átnézhetjük a számunkra izgalmas magazinokat, oldalakat, ahol akár aktívan is bekapcsolódhatunk egy-egy érdeklődési körünkbe vágó fórumba. Ha szeretünk írni, belekezdhetünk egy saját blogba is.

Kihasználhatjuk, hogy több idő jut magunkra, és amikor egyedül vagyunk, relaxálhatunk, vagy nosztalgiázhatunk is egy kicsit a régi fényképeinket böngészve.

Fekve végezhető hasznos elfoglaltságok

Ha mindenképp szeretnénk úgy érezni, hogy hasznosan is töltjük a napokat, választhatunk olyan munkát, amit ülve vagy fekve is tudunk végezni. Mikor néztük át és szortíroztuk utoljára a hivatalos papírjainkat, és mennyi fölösleges adat, kép van a gépünkön, melyeket rég nem használunk semmire? A hosszú délutánokon rendet tehetünk az összegyűlt iratok, újságok, jegyzetek és a gépünkön felhalmozódott dokumentumok között.

veszélyeztetett terhességA hirtelen jött pihenőt felhasználhatjuk arra is, hogy tanuljunk egy kicsit, és felfrissítsük feledésbe merülő idegennyelv-tudásunkat, vagy végezzünk egy kis kutatómunkát a szakmánkba vágó kérdésekről.

A baba érkezésére való felkészülés szintén hasznos elfoglaltság. Olvashatunk szakkönyveket a gyermeknevelésről, átválogathatjuk és rendezhetjük a babaruhákat. Ha szeretünk kézimunkázni, készíthetünk valamit saját kezűleg is a picinek: kötött sapkát és kiscipőt, ágytakarót, játékokat. Készülhetünk hosszabb távra is, és kereshetünk olyan meséket, melyeket szeretnénk majd elolvasni neki, böngészhetünk bababarát recepteket, melyekből akár egy egész szakácskönyvnyit is összeállíthatunk.

Társasággal

Fontos, hogy a külvilágtól se legyünk elvágva, a túl sok egyedüllét szintén negatív gondolatokhoz, érzésekhez vezethet. Ha másképp nem megy, tartsuk az interneten keresztül a kapcsolatot a barátainkkal, és ha lehetséges, hívjuk el őket és a közvetlen rokonokat többször is látogatóba.

Ha extrovertált személyiségek vagyunk, még fontosabb, hogy az ismerőseinkkel továbbra is találkozhassunk. Szervezzünk az otthonunkba közös filmezéseket, vacsorákat, olyan együttléteket, melyekhez nem kell sok előkészület, és bármikor összehozhatók. Bekapcsolódhatunk fórumokba, blogokba, hasonló érdeklődésű internetes társaságokba is.

Ha van idősebb gyermekünk, ilyenkor rá is több időnk jut, mint a (házi)munka mellett. Sok közös játékot, felolvasását, rajzolást, mesenézést tarthatunk együtt. A magzatnak is annál jobb, minél nyugodtabban, kiegyensúlyozottabban és boldogabban töltjük el ezt az időszakot.

Wéber Anikó, fotó: www.freedigitalphotos.net

Neked mi vált be / mi nem vált be az unalom és a negatív gondolatok elűzésére? Írd meg nekünk a hozzászólásoknál!

Szólj hozzá Te is!

3 EDDIGI KÉRDÉSEK

  1. Milyen tornát lehet végezni nyitott belső méhszájjal? Nekem is 10 hetem lesz itthon, félek, hogy legyengülök addig. És a hátam,csípőm, derekam sem bírja a sok fekvést, de az ülésről letiltottak. Tudtok segíteni?

  2. Én azon a véleményen vagyok, hogy minden fejben dől el. Ha belátjuk, hogy a fekvés elsősorban a baba érdeke, másodszor pedig magunknak is jót teszünk vele, akkor máris könnyebben elviselhető a gondolat, hogy heteket-hónapokat az ágyban kell tölteni. Én 10 hetet feküdtem kórházban a 27. héttől – először én is nagyon megijedtem, de rájöttem, hogy mindez azért van, hogy a babám egészségesen fejlődjön, Valamiért ennek így kellett történni. Mindennek oka van. Ha ezt elfogadjuk, akkor máris könnyebb ráhangolódni az elkövetkező időszakra és betervezni mondjuk a nyelvtanulást, vagy olvasgathatunk a babavárással, baba érkezésével kapcsolatos könyveket, cikkeket az interneten, stb.

    • Kedves Edina!

      Hogy telt el a 10 hét? Minden rendben volt? Megkérdezhetem az okát, hogy miért kellett 10 hetet feküdni?

Comments are closed.