Elromlott a televízió, levált a cipő sarka. Szinte mindannyian reklamáltunk már valamiért. Nem biztos azonban, hogy mindig jogos a kérésünk. Az alábbiakban csokorba szedtük a fogyasztói jogok mellett azt is, mivel próbálnak egyes kereskedők kibújni a minőségi kifogások intézése alól.
Mikor és hogyan reklamálhatunk?
Minőségi kifogás érvényesítéséhez be kell tudjuk mutatni az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot (számla, nyugta), jótállási igény pedig a jótállási jeggyel érvényesíthető. Amennyiben nem kaptunk jótállási jegyet vagy azt hibásan töltötték ki, ez nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét. Nem elfogadható a kereskedőnek arra való hivatkozása, hogy reklamáció esetén szükséges a termék csomagolása is.
Minőséghibás termék (például varráshibás ruházat) értékesítése esetén a vásárlót tájékoztatni kell a minőségi hibáról, amely miatt leértékelték a terméket. Emiatt utólag nem élhetünk reklamációval, de minden más miatt igen. Nem helytálló az az állítás, hogy a szezonvégi kiárusításon vásárolt termékekre nincs reklamáció.
A hagyományos, bolti értékesítésnél, ha nem minőségi kifogásunk van, hanem például nem tetszik az ajándékba kapott termék színe, nem jó a méret, akkor kizárólag a kereskedő döntésén múlik, hogy kicseréli-e másra, esetleg visszafizeti-e a vételárat, erre ugyanis a jogszabályok alapján nem köteles.
Javítás
A minőségi kifogás intézéséért a forgalmazó – tehát az üzlet, ahol a terméket vásároltuk – a felelős. Amennyiben javíttatni szeretnénk a terméket, akkor fordulhatunk közvetlenül a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálathoz is, minden más esetben viszont a kereskedőhöz kell fordulni. Természetesen javítás esetén is dönthetünk úgy, hogy a vásárlás helyszínére visszük vissza a terméket, ekkor a kereskedőnek kell továbbítania a terméket a szervizbe.
Fontos tudni azonban, hogy a jelenleg hatályos jogszabályok alapján a kereskedő/szerviz nem köteles cserekészüléket biztosítani a javítás idejére, csak ha önként vállalta.
Csere és levásárlás
Ha a minőséghibás terméket ki akarjuk cseréltetni, érdemes tudni, hogy a kereskedő nem hivatkozhat arra, hogy a kicserélt dolog vételára időközben magasabb lett, ezért térítsük meg a különbözetet.
A kötelező jótállás alá tartozó termékek (pl. hűtőszekrény, porszívó, személygépkocsi) esetében, ha a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesítünk csereigényt, a forgalmazó nem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a meghibásodott terméket azonnal kicserélni, amennyiben a meghibásodás akadályozza a rendeltetésszerű használatot.
Amennyiben úgy döntünk, hogy a minőséghibás terméket visszavisszük, a pénzünket pedig visszakérjük, mert sem javítani, sem cserélni nem lehet, legyünk résen! A kereskedők ugyanis gyakran visszautasítják a pénzvisszafizetést, a termék árának levásárlását azonban készségesen felajánlják. A levásároltatást a magyar jogrendszer nem ismeri, tehát a kereskedő nem jár el szabályosan abban az esetben, ha nem adja vissza a pénzt, hanem ragaszkodik ahhoz, hogy vásároljuk le a vételárat az üzletben.
A testre szabott kiszolgálás érdekében a felhasználó számítógépén kis adatcsomagot, ún. sütit (cookie) helyez el és a későbbi látogatás során olvas vissza. Ha a böngésző visszaküld egy korábban elmentett sütit, a sütit kezelő szolgáltatónak lehetősége van összekapcsolni a felhasználó aktuális látogatását a korábbiakkal, de kizárólag a saját tartalma tekintetében.
A bal oldalon található menüpontokon keresztül személyre szabhatod a beállításokat.
Feltétlenül szükséges munkamenet sütik
Feltétlenül szükséges munkamenet sütiket érdemes minden esetben engedélyezni, hogy az itt eszközölt beállításaidat elmenthessük. Ez a beállítás, kizárólag ezt az adatot tárolja, semmi mást.
Amennyiben ezt nem engedélyezed, akkor nem tudjuk a beállításaidat elmenteni. Ez azt jelenti, hogy minden alkalommal, ha ellátogatsz weboldalunkra, engedélyezned illetve letiltanod kell a sütiket.
Harmadik fél által elhelyezett sütik
Google Analytics és Tag Manager
A Weboldal Google Analytics-et és Tag Manager-t használ, amely olyan anonim adatokat gyűjt mint például az oldalt látogatók száma, a legnépszerűbb bejegyzés stb.
Kérjük, engedélyezd ezeket a sütiket, ezzel is segítve weboldalunk fejlesztését.
Google Adsense hirdetéstargeting
A Weboldal a Google AdSense-t használja, amely a célzott hirdetések megjelenítése érdekében sütiket használ. A sütiket a legrelevánsább hirdetések kiszolgálása érdekében anonim ügyfélprofilok alapján használja fel a Google annak érdekében, hogy a felhasználók jobb ügyfélélményben részesüljenek.
Gemius hirdetéstargeting és közönségmérés
A Weboldal hirdertéstargeting és analitikai célokra használt sütiket is tartalmaz. A sütiket a legrelevánsább hirdetések kiszolgálása érdekében és a hirdetési kampányok hatékonyságáról készült statisztikák készítése céljából, anonim ügyfélprofilok alapján használja fel. Ezek a sütik webanalitikák elkészítéséhez is felhasználásra kerülnek annak érdekében, hogy a felhasználók jobb ügyfélélményben részesüljenek.
Facebook Pixel Code
Facebook pixelt használunk a Facebook-hirdetések hatékonyságának növelésére, egyéni célközönség létrehozása céljából. A Facebook pixel a Weboldal forráskódjába elhelyezett kódrészlet, melynek alkalmazásával a Facebook lehetőséget kap arra, hogy a felhasználók tevekénységét a Weboldalon nyomon kövesse süti használatával. Segítségével olyan felhasználók számára jeleníthetjük meg a hirdetést, akiket érdekelhetnek a szolgáltatások, vagyis optimalizálni tudjuk a hirdetések megjelenítését. A Facebook pixel segítségével készült remarketing listák nem alkalmasak személyazonosításra. A látogató személyes adatait nem tartalmazzák, kizárólag a böngésző szoftvert azonosítják.
Kérlek, először engedélyezd a feltétlenül szükséges munkamenet sütiket, hogy el tudjuk menteni a beállításaidat!