Szorongást kelt az ovi, suli? Stresszoldó módszerek kicsiknek

kékszemű mosolygós kislány

A héten megkezdődött a közösségi élet, sok kicsi ment bölcsődébe, óvodába vagy akár kis elsősként iskolába. Egy új, sokszor izgalmas, máskor meg inkább feszültséggel teli időszak következik a gyermekek és a felnőttek életében. Mindenképpen alkalmazkodni kell az új helyzethez, új emberekhez, feladatokhoz, korosztályonként eltérő kihívásokhoz, el kell engedni a gyereket, illetve neki is el kell engedni a szülőket, ami eleve szorongást kelthet.

Néhány praktikus tanácsot szeretnék adni erre az időszakra, amivel ez a negatív érzés csökkenthető:

Stresszoldó légzéstechnika alkalmazása

  • Hosszú elnyújtott kilégzés. A gyakorlatban úgy működik, hogy pl. 4-ig elszámolva lélegzünk be, és 6-8-ig elszámolva lassan lélegzünk ki a gyerekkel együtt. Ezt összeköthetünk valamilyen vizualizációs technikával is – fonalat fújunk ki, aminek akár lehet színe is stb.
  • Hasi légzés – kisgyermekkorban egy játékot helyezünk a pocakra és azt „meglifteztetjünk”: felmegy a játék a padlásra és onnan le a pincébe.

ID-10060328Szülő-gyermek kommunikáció

Elengedhetetlenül fontos minél többet beszélgetni a gyerekekkel, meséljenek az élményeikről, mi volt ma a legjobb, leg-rosszabb stb. Koncentráció fokozásra a fordított sorrendben történő napi események elmesélése jó módszer. Figyeljünk oda a mozgás, pihenés, szabadidő és tanulás arányára!

Lazító mozgásformák, tevékenységek

  • Ellentétes kar-láb emelés – „indián ugrálás”, mivel ez harmonizálja az agyféltekéket és oldja a stresszt.
  • Nevetés, kreatívkodás – rajzolás, alkotás, táncterápia.

Stresszes gyermek? – Feszültségoldó mozgásos gyakorlatok

Étrend, folyadékfogyasztás

  • Változatos, sok gyümölcsöt és zöldséget, magvakat tartalmazó reform étkezést próbáljunk megteremteni. A legjobb stresszoldó a víz, dehidrált állapotban másként éljük meg azt az adott helyzetet, ezért célszerű minél többet inni és itatni a gyerekekkel is.
  • Citromfű tea alkalmazása, ezt már a legkisebbek is kaphatják.
  • Levendula illóolaj párologtatása, főleg esténként a nyugodtabb alvásért.
  • Fürdésnél citromfű vagy levendula főzet vagy illóolaj használata.

Természetgyógyászati módszerek

  • Bach virágterápia – személyreszabott vagy SOS cseppek
  • Schüssler sók – főleg az agy és idegrendszer sója
  • kineziológia
  • gyerek thai masszázs
  • reflexológia

Gyerekkori problémák oldása Bach-virágterápiával

Mádai Andrea reflexológus természetgyógyász 

Mentés

Szólj hozzá Te is!

KÉRDEZZ A SZAKÉRTŐTŐL!

Ide írd a kérdésedet, hozzászólásodat!
Kérlek, add meg a neved!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..