Az ágy a fontosabb, nem a lepedőakrobatikázás

Még a csend és a sötétség sem olyan fontos, mint a kényelmes ágy

Budapest, 2024. 03. 14. – Az ágy és a párna a legfontosabbak a jó alváshoz – derült ki a Pepita.hu friss felméréséből. Saját értékesítési adataik szerint az ágyra, ágykeretre vagyunk hajlandóak a legtöbbet költeni a nyugodt alvás reményében. Sokak gyarapítják képernyőidejüket még az utolsó pillanatokig is, és vannak, akik a vörösborra esküsznek az elalvás elixíreként. A pornónézés és a szex – önbevallás alapján – kevesebb embert ringat álomba, mint egy jó keresztrejtvény.

Idén március 15-ére esik az alvás világnapja, ebből az alkalomból készített online felmérést a Pepita.hu marketplace és webáruház közel 4000 fő részvételével. A kutatás szerint a válaszadók kétharmada számára az ágy/matrac minősége a legfontosabb a jó alváshoz, de minden tizediknek a párna is sarkalatos pont. Arról már jobban megoszlanak a vélemények, hogy mire van szükségük ahhoz, hogy könnyű legyen maga az elalvás. A válaszadók harmada teljes csendet igényel. Negyedük általában egyből elalszik, ezért nem emelt ki semmit. 24 százalék azoknak az aránya, akik filmet vagy sorozatot nézve alszanak el. A válaszadók ötöde teljes sötétségben tud könnyen elaludni. A felmérésből az is kiderült, hogy sokan a párjuk ölelését, közelségét tartják nélkülözhetetlennek. Néhány egyedi, de teljes mértékig érthető válasz is született erre a kérdésre, mint például a jól szelelő orr és a tudat, hogy a gyerek már alszik. Bár a többség (90%) nem fogyaszt semmit annak érdekében, hogy el tudjon aludni, a válaszadók közel 5 százaléka iszik nyugtató hatású teát, 3 százalékuk pedig altatót szed. Van, aki a vörösbor jótékony hatásában hisz, más a párjától kapott masszázsban.

Kezek a paplan fölött

Az előzőekből már kiderült, hogy a többség számára a film- vagy sorozatnézés, míg a felmérésben résztvevők 13 százalékának az ébresztő beállítása az utolsó tevékenység elalvás előtt. 9 százalékuk offline, 7 százalékuk pedig online olvas. Kevesebb mint 6 százalék az aránya azoknak, akik a naptárjukat nézegetik, és a következő napot, napokat tervezgetik meg. A kérdőív kitöltőinek körében a közösségi média platformok közül a Facebook a legnépszerűbb, ezt követi a YouTube, majd a TikTok. Az Instagramot nézegetik legkevesebben az elalvás előtt. „Ez valószínűleg egy másik mintavétel esetén módosulna, de felmérésünkben nagyobb arányban képviseltették magukat a 46 év felettiek, mint a náluk fiatalabbak” – adta magyarázatul Dorcsinecz József, a Pepita.hu vezérigazgatója.

Az önbevallásos válaszok szerint nem túl népes a tábora a pornót, szexi tartalmakat nézegetőknek, csupán a válaszadók alig fél százaléka vallott erről. „Látványosabb eredményre számítottunk az akciókat bújó vagy online vásárolók esetén is, de csak kb. minden századik válaszadó fontolgat vásárlást az elalvást megelőző pillanatokban” – mondta a vezérigazgató. Az egyéb lehetőséget megjelölők közül többen egybehangzóan az imádkozást adták válaszul, illetve szintén ismétlődő felelet volt az online játék is. Bár a felmérés nem reprezentatív az ország lakosságára nézve, azért az megdöbbentő, hogy többen fejtenek rejtvényt elalvás előtt, mint merülnek el az intimitás rejtelmeiben.

Miket vásárolunk a jó alvás reményében?

A felmérés résztvevőinek közel 87 százaléka nem követi nyomon alvási szokásait. Aki igen, zömében okosórával teszi, néhányan pedig alvásnaplót vezetnek. A kutatásban arra is kíváncsiak voltak, vajon a gyerekek esti lefekvését hogyan lehet megkönnyíteni. Tízből hat válaszadó szerint kell egy plüssfigura, amit csak az alváshoz kaphat meg a gyerkőc. Közel minden ötödik válaszadó szerint a vonzó ágykeret – például versenyautó, házikó is közrejátszhat. Ahhoz pedig, hogy a gyerkőc könnyen elaludjon, a válaszadók több mint kétharmada jelölte meg a valamelyik szülő által mondott esti mesét. A Pepita.hu értékesítési adatai szerint alváshoz kapcsolódóan a leggyakrabban náluk az ifjúsági ágyakat és az ágyneműket vásárolják, de az éjjeli fények, projektorok, kiságyak és bölcsők, valamint az elektromos ágymelegítők is népszerűek. „A fentieken túl a szülők körében még keresettek a mesekönyvek, a gyerek pizsamák és hálóingek, továbbá az emeletes ágyak is” – tette hozzá a vezérigazgató, aki azt is elárulta, hogy az ágyakra, ágykeretekre és egyéb tartozékokra – pl. ágyneműtartók és ágytámlák – költik a legtöbbet az alváshoz köthető kategóriákban a webáruházukban. Persze olcsóbb kategóriából is vásárolnak a jó alvás reményében. A Pepita.hu összeállítása szerint alváshoz köthetően a legolcsóbb termékkategóriák a párnahuzatok, illóolajok, füldugók, mesekönyvek és gyerek pizsamák, hálóingek.

A Pepita.hu adatai szerint ezek a leggyakrabban keresett termékkategóriák az alváshoz, pihenéshez kapcsolódóan megrendelésszám szerint:

  1. Ifjúsági ágyak
  2. Ágynemű – ifjúsági és felnőtt
  3. Éjjeli fények, projektorok
  4. Kiságyak, bölcsők
  5. Elektromos ágymelegítők
  6. Illóolajok
  7. Mesekönyvek
  8. Ágytakarók
  9. Párnahuzatok
  10. Ágykeretek

A Pepita.hu adatai szerint ezek a legolcsóbb termékkategóriák alváshoz köthetően a kínálatukban:

  1. Párnahuzatok
  2. Illóolajok
  3. Füldugók
  4. Mesekönyvek
  5. Gyerek pizsamák, hálóingek
  6. Éjjeli fények, projektorok
  7. Női pizsamák
  8. Férfi pizsamák
  9. Ágynemű – gyerek és felnőtt
  10. Elektromos ágymelegítők



Dorcsinecz József, a Pepita.hu vezérigazgatójának fotója

A felmérés hátteréről:

A Pepita.hu online felmérést végzett saját adatbázisán. A kutatásban 3815 fő vett részt, kétharmaduk nő. Bár a felmérés mintavétele nem reprezentatív a Magyarország lakosságára nézve, de az eredmények alkalmasak a főbb trendek és attitűdök bemutatására.

További információ:
Kelemen Lili
PR tanácsadó
Pepita.hu
+36 30 417 8783
****************************

Háttér-információ

A Pepita.hu-ról

A Pepita.hu marketplace és webáruház 2017 nyarán indult. A felületen keresztül szinte mindent egy helyen tud beszerezni a vásárló: baba-mama termékek, kerti- és barkácseszközök, szerszámok, drogériás termékek, laptopok, műszaki és ruházati cikkek, játékok, könyvek, irodai kellékek és sporteszközök. A portálhoz már több mint 1000 regisztrált partner csatlakozott, a saját és a marketplace kínálat együttesen több mint 3 millió terméket tartalmaz, mely napról-napra folyamatosan növekszik. A Pepita.hu oldalon havonta több mint 4 millió látogatást mérnek.

2020. elején az OTP Bank leányvállalata a Portfolion Zrt. kockázati tőkebefektető üzletrészt szerzett a cégben, ezzel megerősítve a biztos anyagi hátteret és a további fejlődés lehetőségét.

A cég szélsebes növekedését számos díjjal elismerték már az elmúlt években. 2023-ban a Pepita.hu bekerült a Forbes Digital Heroes ligájába, köszönhetően a kiemelkedő (56%-os) árbevétel növekedésnek. A Deloitte Fast 50 – 2023 „Companies to Watch” – feltörekvő fiatalok kategóriában régiós 16. helyezéssel (magyar cégek között a 2. hellyel) jutalmazták a cég eredményeit. A gkid eTOPLISTA 2022 rangsorában, a legnagyobb forgalmú e-kereskedők között a 12. helyen végeztek. Az 5 milliárd forint felettiforgalmú magyar kereskedők rangsorában 5. helyezést ért el a cég. Mindezeken felül a Pepita.hu teljesítményét a Groww Digital is elismerte: a cég bekerült azon 50 kiemelkedő online exportőr közé, akik a kelet-közép-európai régióban tevékenykednek.

A Pepita.hu célja, hogy a kelet-közép-európai régió meghatározó e-kereskedelmi szereplőjévé váljon.

Jelenleg 170 fő alkotja a pepita csapatát, 3 telephelyen , Miskolc, Szeghalom, Budapest.

hirdetés
A Babafalva.hu - Várandósságtól az első osztályig portál tizenhárom éve segíti, támogatja a várandós, kisbabás és kisgyerekes édesanyákat és szülőket.
Előző cikkSúlyosan beteg kislányért fut 100 kilométert egy szegedi pedagógusnő

KÉRDEZZ A SZAKÉRTŐTŐL!

Ide írd a kérdésedet, hozzászólásodat!
Kérlek, add meg a neved!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .