Baba-mama márkákról már sokat hallottunk, na de baba-papa márkáról? Egy lelkesítő és követendő példa arról, hogy hogyan lesz a „tanulásból apuka-mozgalom”.
Tóthné Vincze Bogi és Tóth Adorján családi vállalkozás keretein belül kézműves baba-mama márkát építenek: a Baby Chameleon-t. Ehhez híven a kezdetektől jó ügyeket is felkarolnak. A legszebb talán az, hogy a kiszervezhető munkafolyamatokat kismamáknak, anyukáknak adják csak oda. Most azonban újra akarják definiálják a piacot.
Az apa ugyanolyan fontos, mint az anya
Ugyanis személyesen is megtapasztalták, hogy az apák valóban ugyanolyan fontosak a kisgyermek életében, mint az anyák. Legfeljebb máshogy. Bogi államvizsgára készült, így az elmúlt két hónapban Adorján az addiginál is többet foglalkozott a most tizenöt hónapos kislányukkal. Már az első napokban is érződött, hogy mennyit tanultak egymástól és egymásról. Ez idő alatt pedig egy érezhetően stabil érzelmi kapocs épült közéjük. Úgy, hogy a még ma is anyatejet is igénylő kislány, ha éjjelente felriad, már az apukája megnyugtatására is vissza tud aludni. Sőt, egyre gyakrabban magától is.
Mindez arra sarkallta az érzelmileg fűtött fiatal vállalkozó házaspárt, hogy a közelmúltban egy mozgalmat indítson. Mind a vállalkozások, mind a családok magánélete mentén.
Nagyon egyszerű a dolog:
Ha valaki egyetért a szellemiségükkel, és vállalkozó,
csak ki kell írni a cég social media oldalaira,
vagy posztot lehet megosztani arról, hogy a cége #babapapa márka.
Akkor is, ha a csatlakozni vágyó márka épp „traktorokat gyárt vagy rúzst”:
nem a termék a fontos, hanem a szellemiség!
Ha pedig valaki magánemberként ír véleményt a témáról, elég csak kiírni a poszt elé, hogy #babapapa. Így kereshetővé válik, és többekhez el fog jutni a mondandó.
És, hogy miről és kinek szól a #babapapa mozgalom, amihez már anyák, apák, coachok és más márkák is csatlakoztak?
Így fogalmaznak:
- Elismerjük, kiállunk mellette és hirdetjük is, hogy az apák szerepe is ugyanolyan fontos a gyerekek életében, mint az anyáké.
- E mellett természetesen kellő alázattal és belátással maradunk: az anyák maradjanak anyák (úgy se tud senki a helyükre lépni).
- Kommunikálunk vagy szervezünk baba-papa eseményeket, tudósítunk, írunk olyan sztorikról, amely valamely apák és gyermekük között történt meg.
- Nyíltan beszélünk az apák gyermekekkel kapcsolatos kérdéseiről.
- Törekszünk kifejezetten baba-papa termékeket készíteni (legalább baba-papa szetteket), de a mozgalomhoz csatlakozni úgy is lehet, hogy még csak nem is készítesz “babás cuccokat”.