Csok: online is beszerezhető a köztartozásmentességről szóló igazolás

Sorbanállás nélkül, költségmentesen be lehet szerezni a köztartozásmentességről szóló igazolást a családi otthonteremtési kedvezmény (csok) igénybevételéhez – hívja fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a honlapján.

Az adóhatóság tájékoztatójában felidézi: az új lakások építéséhez, vásárlásához, valamint a használt lakások vásárlásához, bővítéséhez kérhető csokot – az egyéb feltételek fennállása mellett – akkor lehet igényelni, ha az igénylő köztartozásmentes adózónak minősül. A köztartozásmentességet a köztartozásmentes adózói adatbázisban történő szerepléssel vagy 15 napnál nem régebbi nemleges adóigazolással lehet igazolni, írja az MTI.

A köztartozásmentes adózói adatbázisban szerepléshez szükséges KOMA elnevezésű nyomtatványt sorbanállás nélkül, elektronikusan lehet benyújtani (az elektronikus ügyintézés személyes ügyfélkapu regisztrációt igényel). A kérelem benyújtása illetékmentes.

Amennyiben az adózó a hónap utolsó napján megfelel a feltételeknek, a következő hónap 10. napján bekerül az adatbázisba. Az adatbázis adatait bármikor, bárki azonosítás nélkül lekérdezheti. Előnye továbbá, hogy – ha az adózó a továbbiakban is megfelel a feltételeknek – akár éveken keresztül támaszkodhat rá, amikor igazolnia kell a tartozásmentességet.

office-625893_640

A nemleges adóigazolást elektronikusan az IGAZOL nyomtatványon, illetve postai úton, személyesen, vagy a NAV ügyféltájékoztató és ügyintéző rendszerében lehet igényelni ugyancsak illetékmentesen. (Az elektronikus ügyintézésre kötelezett adózók kérelmüket kizárólag az ügyfélkapun keresztül, vagy a NAV ügyféltájékoztató és ügyintéző rendszerében nyújthatják be.) Az adóigazolás kiállításának határideje 6 nap. Az adóhatóság nem állapít meg érvényességi időt, azonban tudni kell, hogy a csok igénylése során nem használható fel, ha 15 napnál régebben állították ki.

A NAV azt kéri, az ügyfelek az ügyfélkapu regisztrációhoz és az igazolás igényléséhez vegyék igénybe az internetes időpont foglalási lehetőséget, aminek révén sorbanállás nélkül intézhetik ügyeiket.

Az elektronikus ügyintézéshez szükséges személyes ügyfélkapu regisztrációra a NAV egyes ügyfélszolgálatain, a fővárosi és megyei kormányhivatalokban, illetve azok járási (kerületi) hivatalaiban, a központi okmányirodában, továbbá a Magyar Posta Zrt. fiókjaiban van lehetőség.

 

hirdetés

KÉRDEZZ A SZAKÉRTŐTŐL!

Ide írd a kérdésedet, hozzászólásodat!
Kérlek, add meg a neved!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .