A környező országok dízel- és gőzmozdonyainak kicsinyített másai vonultak fel szombaton és vasárnap a VIII. Európai Kerti Vasutak Találkozóján a Vasúttörténeti Parkban, ahol az apró sínpályákon közlekedő vonatokat nem csak nézhette, de ki is próbálhatta a közönség.
A kisvonatok egy 850 méter hosszú, apró vasútpályán vonultak végig, amely egy alagúton és egy kis tó felett ívelő igazi vasúti hídon vezet keresztül, végül a szakasz végén visszatértek a kiinduló állomásra. „A kerti vasút magyarországi rajongói között is egyre többen építenek saját gőzmozdonyt, sőt néhányan a mozdonyhoz kapcsolható ülőkocsikat is elkészítik. A rendezvény ideje alatt ilyen egyedi készítésű modelleket is megtekinthettek a látogatók” – közölték a szervezők az MTI-vel.
A Magyar Vasúttörténeti Park több mozdonyával képviseltette magát a találkozón: látható volt a 203.001-es pályaszámú kisgőzös, a 2008-ban készült, zöld színű, Bobó névre hallgató mozdony és az új, Szilvia nevű kisgőzös is, amely a MÁV egykori 394-es gőzmozdony-sorozatának egyik működő tagja, a 394,057 pályaszámú Szilvi gőzmozdony kicsinyített mása. Az eredeti gőzös jelenleg a Szilvásváradi Erdei Vasúton teljesít nosztalgia szolgálatot. A vendégmozdonyokat a múzeum kisgőzöse vezette fel a pályára.
A gyerekeket ezen felül várta a Thomas klubsarok is, ahonnan kitűzőt és maguk által készített papírmozdonyt lehet hazavinni.