Fogyókúrázni egészségesen is lehet!

hirdetésLevilla Pöttöm Tanoda

Az elhízás elterjedése a világ legtöbb pontján problémát okoz. Bár az elhízottak közül sokan fogyókúráznak, gyakran nem veszik komolyan azt, nem kérik szakértő segítségét, inkább valamelyik „csodafogyókúrát” választva a gyors sikerben bíznak.

Az elhízás elterjedése a világ legtöbb pontján problémát okoz. A szervezetre nehezedő túlsúly következtében számos kedvezőtlen folyamat indul el a szervezetben, amelynek eredménye többféle betegség is lehet. Nők esetében ezek: a ciklus változása, kisebb mértékű hormonzavarok, általánosságban pedig cukorbetegség, érelmeszesedés, szív- és érrendszeri betegségek, epebetegségek, emésztési zavarok stb.

Bár az elhízottak közül sokan fogyókúráznak, gyakran nem veszik komolyan azt, nem kérik szakértő segítségét, inkább valamelyik „csodafogyókúrát” választva a gyors sikerben bíznak.

Infinety hirdetés

A legtöbbször egyoldalú tápanyagbevitelen alapuló ún. „hiányállapot-diétákkal” ezt vagy sikerül elérni, vagy nem. Azonban a korántsem tartós eredmény miatt állandósul a „fogyókúrás” és „zabálós” időszakok egymást követő ciklusa. A tartós eredmény hiánya állandó kudarcérzettel, a fogyókúrázó önbecsülésének elvesztésével jár.

Fontos lenne, hogy minél többen fogadják el, hogy a diétát nem lehet pusztán egy barátnők között forgó, vagy napilapból kimásolt cikk alapján folytatni, ahhoz szakember segítsége elkerülhetetlenül szükséges. Az elfogyasztott étel (energiafelvétel) és a fizikai aktivitás (energialeadás) egyensúlya állandó testtömeget eredményez. Ez alapján érthető, hogy testtömeg csökkenést akkor érhetünk el, ha kevesebbet eszünk és többet mozgunk.

Az olyan diéták, amelyek rövid idő alatt látványos eredményt ígérnek, egyszerűen hazudnak és megterhelik a szervezetet.  Az önsanyargatással elért súlyvesztés pedig többszörösen „visszajön” a diéta elhagyásával.

A jó diéta gyakorlatilag nem tiltja semmilyen étel, élelmiszer fogyasztását, inkább a súlypontot tolja el az egészséges táplálkozás irányába, és a mértékre helyezi a hangsúlyt. A fogyás lassú (heti fél – egy kg), de eredménye tartós. A kívánt súly elérése után pedig, amint visszatérnénk a „hagyományos” kosztunkhoz, meglepődve tapasztalhatjuk, hogy az sokszor nem is olyan „kívánatos”.

Forrás: Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének hírlevele

Szólj hozzá Te is!

Legyél TE az ismeretosztó!
Kérünk, like-old és oszd meg ismerőseiddel a cikket, hogy lássák, te mennyire tájékozott vagy!

A babafalva.hu - Várandósságtól az első osztályig portál tizenkét éve segíti, támogatja a várandós, kisbabás és kisgyerekes édesanyákat és szülőket a szülés, a csecsemő gondozás, a gyermeknevelés, a családdá válás, az intézményekbe való beilleszkedés érintő sok-sok kérdésben, egészen az első osztályba lépésig.
Előző cikkGárdonyi Géza: Fel nagy örömre!
Következő cikkVizitdíj, napidíj

KÉRDEZZ A SZAKÉRTŐTŐL!

Ide írd a kérdésedet, hozzászólásodat!
Kérlek, add meg a neved!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.