Gyerekek táplálása nyáron

184
egészséges táplálkozás, nyár, óvisok

A nagy meleg jelentősen megterheli nemcsak a kisgyermekek szervezetét is. Ilyenkor a legfontosabb teendő gondoskodni a megfelelő folyadékbevitelről, és a verejtékezés során elvesztett ásványi só pótlásáról. Akkor is kell inni, ha nem érzünk szomjúságot, mert a szomjúságérzet a szervezet vészreakciója, így figyelmeztet a folyadékbevitelre, ráadásul a gyerek és az idősek szervezete instabil és könnyen kerülhetnek kiszáradás közeli állapotba.

A meleg miatt a normál folyadékbevitel többszörösére van szükség.

Szoptatós kisbabáknál minél többszöri mellre helyezés javasolt. Forróságban a legjobb szomjoltó a víz (ásványvíz, forrásvíz, tisztított víz – ezeket is célszerű váltogatni) és a langyos, enyhén meleg teák, facsart és préselt gyümölcs- és zöldséglevek. A cukrozott üdítők sem igazán kedvező hatásúak hidratálás szempontjából. Célszerű mindig magunkkal vinni egy flakon vizet.

Természetes folyadékpótlás

Ilyenkor jobban oda kell figyelni a táplálkozásra.

Folyadékpótlás miatt célszerű mindennap leveseket (krémlevesek, zöldség és gyümölcslevesek) beiktatni. A nehéz ételek helyett etessünk gyermekeinkkel gabonaféléket és sok zöldséget, gyümölcsöt tartalmazó ételeket. Szárnyasok és halak párolva és roston sütve ajánlottak.

Miele DG 6001 GourmetStar gőzpároló

Grillezés: nemcsak húsokat lehet grillezni, hanem répát, gombát, cukkinit, padlizsánt, sajtokat is.

grillezés

Egy kis receptötlet: Camembert sajtot paradicsomszeletekkel és friss bazsalikommal alufóliába tesszük és kis csomagocskát készítve helyezzük a grillrácsra. A kis csomagba lehet tenni cukkini- és paradicsomkarikákat, mozzerallát és jó sok zöldfűszert. Pár perc alatt kész, és biztos nagy sikere lesz a húsok mellett.

Könnyű, nyári saláták, joghurtos vagy olívaolajos, „színes kompozíciók” is nagyon egészségesek. Készíthetünk mediterrán salátákat is pl. tzatziki, illetve uborka helyett répát reszelhetünk a joghurtba, kicsit krémesítjük, fűszerezzük és mártogatósként, vagy kenyérre kenve tálaljuk. Nyáron az egészséges bélflórát helyreállító és fenntartó kovászos uborka is kerüljön az asztalunkra.

Itt a szezongyümölcsök ideje!

Fogyasszunk belőlük gyermekeinkkel együtt minél többet, és ha tehetjük, gondoskodjunk az eltevésükről is – aszalva, fagyasztva, befőzve.

nyári gyümölcsok

Most nyáron könnyen meg tudjuk valósítani a kedvenc kínai mondásomat: mindennap együnk valami sárgát, valami zöldet, valami pirosat és valami sötétet, biztos, hogy kicsik és nagyok egyaránt találnak minden színhez valami kedvencet.

És még egy jó tanács: melegben különösen nagy figyelmet kell fordítani az élelmiszerek tárolására és kezelésére.

Vigyázzunk Magunkra és Szeretteinkre!
Jó pihenést és feltöltődést kívánok!

fotók: pexels.com

Erről a témáról még a Gasztro rovatban olvashatsz többet!

Mentés

Szólj hozzá Te is!

hirdetés
MEGOSZTOM EZT A CIKKET!
Mádai Andrea reflexológus-természetgyógyász vagyok, két kisgyermek édesanyja. Nagyon fontosnak tartom a betegségek megelőzését, a gyerekek egészséges életmódra való nevelését, és a meglévő betegségek kezelését.
Előző cikkA balkezes intelligensebb?
Következő cikkVeszélyes bébikompokat vontak ki a forgalomból

KÉRDEZZ A SZAKÉRTŐTŐL!

Ide írd a kérdésedet, hozzászólásodat!
Kérlek, add meg a neved!