Mit együnk a strandon? 3+1 könnyed nyári harapnivaló

strandos harapnivalók

Ahogy belekényelmesedünk kicsit a nyárba, legtöbben egyből búcsút is mondunk a fél évig (majdnem) sikeresen betartott diétának, azzal védekezve, hogy a vakáció szóljon a kikapcsolódásról. Fel-felbukkan így a vízparton a fagylalt, a jégkása, a sült krumpli ketchuppal és ráadásként a lángos, a nap végére pedig úgy érezzük, hogy mozdulni se bírunk.

Snackelni márpedig mindenki szeret, és ha okosan csináljuk, nem is kell lemondani róla – még nyáron sem, amikor a rövid, lenge ruháknak köszönhetően minden falatnak látható nyoma van. Az AdeZ növényi italcsalád összegyűjtött néhány snack-alternatívát, amelyek nemcsak finomak és táplálóak, de jótékony hatásúak is.

Édesség helyett – Hozzátáplálási tippek, trükkök

1. Rágcsálásra fel!

A kimerítő fürdés és a napozás között egy kis nassolás tökéletes időtöltés, ráadásul a strandokon számtalan étvágygerjesztő és súlyszaporító nasi jön velünk szembe. Ha azonban nem szeretnénk a sült kolbászt vattacukorral keverni, majd bűntudattal vegyes hasgörccsel fetrengeni a vízparton, készüljünk fel a nassolási roham támadására: vigyünk magunkkal hántolatlan natúr magokat, például mogyorót, diót, mandulát, tökmagot. Amellett, hogy egészségesek, időigényesebb a fogyasztásuk, így hosszú ideig élvezhetjük a nassolás örömeit, de tartsunk itt is mértéket.

2. Tápláló és hordozható!

Az egyik legjobb nyári tízórai vagy uzsonna a gyümölcsturmix – vegetáriánusként, laktóz- vagy gluténérzékenyként azonban nehéz a strandon olyan alternatívát találnunk, amely laktózmentes, finom és könnyen fogyasztható. Ha nem akarunk magunkkal cipelni egy botmixert, vagy a táskába borult turmixot takarítani órákon át, ízletes alternatíva lehet a boltok kapható, tápláló mandulaital vagy zabitala, hozzáadott cukor nélkül. Visszacsavarható kupakjuknak köszönhetően magunkkal vihetők bárhova!

Egészséges nassolnivalók nyárra

3. Elő a zöldségekkel!

Uborka, répa, karalábé, zellerszár… Ki mondta, hogy ezek nem lehetnek tökéletes kiegészítői a strandolásnak? Bár a legtöbben ezekre csak köretként vagy salátaként gondolunk, pár perc alatt tökéletes strandsnacket varázsolhatunk belőlük. Nyáron különösen figyeljünk a hidratációra, amelyről a bőséges folyadékbevitel mellett idényzöldségek fogyasztásával is tudunk gondoskodni. Ha könnyed, mégis egészséges rágcsálnivalót szeretnénk, szeleteljünk fel néhány friss idényzöldséget vékony csíkokra, és indulhatunk is a strandra!

A nasik tárolására szuper megoldást jelentenek a kimondottan erre a célra tervezett ételtárolók.
>>> Válogass kedvedre a Pepita.hu kínálatában! <<<

3+1 Fagyipóltó finomságok

A nyári hűsölés egyik népszerű forrása a jégkrém és a fagylalt, azonban ha valami könnyedebbre vágyunk, válasszunk helyettük hűsítő gyümölcsöt, legyen az fagyis kanállal formázott, fagyasztott dinnyegolyó, jegesre hűtött barackgerezdek, vagy kreatív formákra vágott almaszeletek, sőt, bogyós gyümölcsökből készített saslik. Az ízélmény mellett a különleges tálalás is jól fog esni, és még az alakunk sem bánja majd az édes kényeztetést.

További finomságokat a Receptek rovatban találsz!

Szólj hozzá Te is!

Legyél TE az ismeretosztó!
Kérünk, like-old és oszd meg ismerőseiddel a cikket, hogy lássák, te mennyire tájékozott vagy!

A Babafalva.hu - Várandósságtól az első osztályig portál tizenhárom éve segíti, támogatja a várandós, kisbabás és kisgyerekes édesanyákat és szülőket a szülés, a csecsemő gondozás, a gyermeknevelés, a családdá válás, az intézményekbe való beilleszkedés érintő sok-sok kérdésben, egészen az első osztályba lépésig.
Előző cikkA digitális generációnak is kell még mesét olvasni?
Következő cikkÍgy jelentkezzünk be az orvoshoz

KÉRDEZZ A SZAKÉRTŐTŐL!

Ide írd a kérdésedet, hozzászólásodat!
Kérlek, add meg a neved!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..