Mit tegyünk vagy ne tegyünk, ha osztályismétlésre kerülne sor?

Mit tegyünk vagy ne tegyünk, ha osztályismétlésre kerülne sor?

Ahogy az a nagykönyvben is meg lett írva, nincs két egyforma ember. Így sem külső tulajdonságaink, sem képességeink nem egyeznek. Különböző ételeket szeretünk, másféle módon gondolkodunk, másként sajátítunk el tananyagokat, máshogyan reagálunk külső ingerekre. Így lehetséges az is, hogy amíg az egyik gyermek fokozatosan és ütemesen halad előre, a másik képességeihez mérten elakadhat a megkezdett útján.

Ha megtörténik a „baj”, avagy probléma-e, ha osztályismétlésre kerül a sor?

Ezen a kérdésen egészen hosszasan lehetne vitatkozni. Néhány gyereknek javára válhat, néhánynak viszont erősebb lelki törést okozhat ez a fajta „sikertelenség”.

Például, ha olyan körülmények között szükséges az osztály megismétlése, ahol úgy érzékeltük csemeténk viselkedését, hogy a tanév során nem volt megfelelő a közösség, vagy készségei nem fejlődtek a korával egyenértékű szinten és ez a lemaradás elszomorította őt, jótékony hatású lehet.

Pozitívan érheti, ha esélyt kap bepótolni azt a tudást, amit a többiek addigra elsajátítottak, vagy ha a tanító hasonló körülményeket észlelve ismétlést javasolna.

Amennyiben viszont gyermekünk szerette a vele egy teremben tanuló diáktársait, vagy későbbi korosztályban, két bukott tantárgy végett esedékes az év ismétlése, úgy, elkeseredetté válhat a viselkedése.

Mit NE tegyünk az utóbbi esetben?

Semmiképpen se hagyjuk eluralkodni magunkon esetleges indulatainkat! Senki nem tökéletes, vegyük figyelembe, hogy csupán a nagyon kiemelkedő tanulók képesek mindenből jó jegyeket szerezni és kiválóan teljesíteni.

Ahogy az interneten olvasható, (egyes bizonytalan források szerint Einstein által megfogalmazott) idézetben is áll:

„Mindenki egy zseni. De ha egy halat az alapján ítélsz meg, hogy milyenek a képességei a fára mászáshoz, abban a hitben élheti le az egész életét, hogy buta.”

Másként leírva, attól, hogy nem ért el kimagasló eredményeket valaki, még nem biztos, hogy semmiben nem lesz eredményes.

Lényeges dolog, hogy amennyiben láttuk az igyekezetet, megtanítottuk gyerekünk számára a szorgalmas munka előnyeit, ne szidjuk meg, amiért nem kitűnő.

Ne használjunk olyan mondatokat, mint:

  • „Nem lesz így belőled senki.”
  • „Ha XY-nak sikerült, akkor neked is kellett volna.”
  • „Hogy lehetsz ilyen buta?”
  • „Csalódtam benned.”

Az ilyen, és ehhez hasonló negatív megnyilvánulások, vagy kijelentések később, vagy rögvest kialakuló önbizalomhiányhoz, megfeleléskényszerhez vagy olyan gondolatokhoz vezethetnek, melyek során az egyén nem érzi magát társaival egyenértékűnek.

Számomra egy „csalódtam benned” még felnőttfejjel is fájdalmasan hangzik… gyerekként pedig egyenesen horrornak. Nincs rosszabb annál, mint amikor hozzánk legközelebb álló embereknek okozunk csalódást.

Ezért minden hasonló reakció kerülendő, ha nem szeretnénk csemeténk nehéz helyzetét, még nehezebbé tenni.

Mit tehetünk, hogy megkönnyítsük gyerekünk dolgát?

Fogadjunk magántanárt

Mindegy, hogy a humán vagy a reál tárgyak azok, melyek nem mennek, egy szakmájában elhivatott, kedves tanárnő, tanárúr nagyon sokat segíthet a fejlődésben.

Tanácsolt először felméretni vele a lurkó képességeit, majd ennek függvényében megállapodni egy heti óraszámban, amit talán még iskolaidőben is vállalhatunk a nyári szünidőn felül.

Ha nincs elég anyagi keret magánórára, tanítsuk mi magunk őket!

Nem mindenki teheti meg, hogy drága különórákat fizessen ki. Ha a tárgyból, melyből gyermekünk gyengébben teljesít, saját magunknak megfelelő mértékű háttértudásunk van, szükségtelen külön egyént kérni a taníttatásra.

Még előnyötökre is válhat a közös tanulás, talán a gyerkőc is szívesebben veszi, ha ismerős közegben, az édesanyja vagy édesapja jóvoltából fejlesztheti meglévő tudását.

Keressetek internetes oktató-videókat az adott témában!

A mai modern világban lehetőségek egész tárháza van az interneten, akár tanulni szeretnénk, akár információt keresni. Egész kicsi gyerekeknek való videókon át, felnőtt embereknek készült tartalmakig, szinte mindenről találunk ismeretanyagot.

Ami ennél is jobb, nagyon sok ingyenes vagy meglehetősen olcsó tartalom is feltöltésre kerül, amellyel bárki, akár önállóan is leülhet felkészülni.

Vásároljatok fejlesztő könyveket!

Épp úgy, mint a videós tartalmak által, megfelelő készségfejlesztő és gyakorló könyvek segítségével is könnyedebb lehet a tudás megszerzése.

Beszélgessetek a történtekről!

A kimondott szó, a mélyebb beszélgetések képesek gyógyírként hatni az emberi léleknek. Mindig határozottan kommunikáljatok a felmerülő helyzetről, fontos, hogy lássa a stabilitást és azt, hogy megbízhat az anyukájában és apukájában.

Amennyiben kevésnek érzed, hogy családi szinten folyjon a beszélgetés, keressetek fel egy szakembert, aki szakmai körülmények között méri fel az osztályismétléssel járó lelki terheket és a mentális boldogság útjába kerülő tényezőket.

Türelemmel és harmonikus, közös munkával, hiszem, hogy mindenki megteheti azt az előrelépést, melyet kitűzött maga elé. Amennyiben a szülő és a gyermek megtanul együtt dolgozni egy adott problémán, úgy gondolom, hogy határ csupán a csillagos ég.

>>>> TANKÖNYVEK, SEGÉDKÖNYVEK GYEREKEKNEK <<<<

<<<< JÁTÉKOK, HA MÁR FÁRASZTÓ A TANULÁS >>>>

hirdetés

KÉRDEZZ A SZAKÉRTŐTŐL!

Ide írd a kérdésedet, hozzászólásodat!
Kérlek, add meg a neved!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .