Pénteken lesz az internetes vásárlás napja

bevásárló kocsi a billentyűzeten

Idén a megszokottól eltérő időpontban, előrehozottan október 7-én lesz az internetes vásárlás napja Magyarországon. A kezdeményezés keretében számtalan üzlet kínálja igen jelentős kedvezménnyel termékeit, mind online, azaz webáruházban, mind pedig az üzletekben.

Ezen a naAz internetes vásárlás napjapon több száz webáruház várja a látogatókat csakis ezen a napon érvényes akciójával. A mozgalomhoz az internetes kereskedők szabadon csatlakozhattak, az egyetlen feltétel az egyedi kedvezmény nyújtása. A vásárlók a kezdeményezés weboldalán egy helyre gyűjtve érhetik el az akciókat. Így a netezők megismerik az online vásárlásban rejlő előnyöket.

A DotCommerceDay – az internetes vásárlás napja – nem csupán egy napig tartó akció több száz webshop részvételével, hanem egy mozgalom is, amelynek célja megismertetni az internetezőkkel az online vásárlás előnyeit, ezzel segítve az internetes kereskedelem és a tudatos vásárlás fejlődését hazánkban.

 

Az internetes vásárlás előnyeit vásárlók és kereskedők számára már nem is kell hangsúlyozni. Az egyszerű hozzáférés, a vásárlás kényelmes volta, a kínálat bősége, az árak összehasonlíthatósága, és a fogyasztók speciális, 14 napos indokolás nélküli elállási joga a kedvező árak mellett vonzóvá teszi ezt az értékesítési módot a vásárlók számára.

A tapasztalatok alapján azonban elmondható, hogy sok kereskedő sajnos nem méri fel reálisan az ilyen kedvezményes napokon jelentkező óriási érdeklődést, és a tényleges árukészletét meghaladó rendelést rögzít, melyet a későbbiekben nem, vagy csak jelentős késéssel tud teljesíteni.Az internetes vásárlás napja

Jó tudni …

Az internetes kereskedelem népszerűvé válásával az elmúlt pár évben a kezdeményezés jelentős mértékű fogyasztói panaszt generált, így nem árt, ha tisztában vagyunk néhány tudnivalóval, azért, hogy a vásárlás gondtalan és örömteli legyen.

  1. Tájékozódjunk előre szavatossági, jótállási jogainkról, valamint a speciális 14 napos, internetes vásárlás esetén alkalmazható indokolás nélküli elállási jogunkról.
  • Az interneten megrendelt termék átvétele után visszaléphetünk a vásárlástól, azaz élhetünk elállási jogunkkal, amelyet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. Kormányrendelet (rendelet) szabályoz.
  • Termék (például könyv, elektronikai cikkek stb.) megrendelése esetén a termék átvételétől számítandó az elállási határidő. Lényeges, hogy elállási jogunkat a szerződés megkötésének napja és a termék megérkezésének napja közötti időszakban is gyakorolhatjuk.
  • A kötelező jótállás időtartama 1 év, amelynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak történő átadása, vagy az üzembe helyezés napja. Tehát fontos tudni, hogy a jótállási idő nem feltétlenül a vásárlás napján kezdődik.
  • Szavatossági jogtekintetében négyféle jogilleti meg a vevőt: a kijavítás/a kicserélés/ az árleszállítás/a vételár-visszatérítési igény(ún. elállás). Ezt az új Ptk. 6:159. §  szabályozza.
  • Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén  a szavatossági idő két év.
  1. Vásárlás előtt minden esetben szerezzünk információkat a webáruház üzemeltetőjének adatairól, aki köteles többek között nevét (cégnevét), címét, székhelyét, elérhetőségét (e-mail cím, esetlegesen telefonszám, fax) és adószámát is feltüntetni a honlapon.
  2. Fontos, hogy semmiképpen se rendeljünk az eladó személyét titokban tartó webáruházakból! Arról, hogy a kereskedő valóban létező gazdasági szereplő-e (be van-e jegyezve a cégjegyzékbe), az ingyenesen elérhető  www.e-cegjegyzek.hu kormányzati honlapon kaphatunk információt.
  3. Szánjunk elég időt a honlapon hozzáférhető általános szerződési feltételek (ÁSZF) elolvasására, hogy azok ne a későbbiekben érjenek minket a meglepetés erejével.
  4. Tanácsos, hogy a megrendelés elküldése előtt a honlapon közzétett vásárlási feltételeket, ÁSZF-et, a terméket leíró adatokat mindig mentsük le és nyomtassuk ki. Így a későbbiekben is bizonyíthatjuk, hogy a vásárlás időpontjában milyen tartalommal volt a tájékoztatás a honlapon hozzáférhető.
  5. Érdemes a termék árát más webáruházakbanis megnézni, sőt ár-összehasonlító oldalakon is és a túlságosan alacsony, szinte hihetetlen áron kínált termék esetében kellő fenntartással kezeljük megrendelési szándékunkat, mivel előfordulhat, hogy az csak egy csalogató reklám, vagy adatrögzítési hiba, és a kereskedő ezen az áron nem fogja a terméket kiszállítani.
  6. Tájékozódjunk előre az egyéb járulékos költségekről (szállítási díj, átvételi díj Pick-Pack pontokon, díszcsomagolás díja, extra módú kiszállítás díja, csomagolás díja stb.) Amennyiben ezekről a vállalkozás előzetesen nem tájékoztatja a fogyasztót, azt utólag már nem követelheti.
  7. Amennyiben van ilyen fizetési mód, elsősorban az utánvétellel történő fizetést válasszuk, mivel így nem érhet minket olyan meglepetés, hogy a terméket kifizettük előre, de az sohasem érkezik meg.
  8. A kipróbáláshoz szükséges használatbavételt meghaladó igénybevétel kapcsán felmerült költségeit a kereskedő a fogyasztóra háríthatja.

 

hirdetés

KÉRDEZZ A SZAKÉRTŐTŐL!

Ide írd a kérdésedet, hozzászólásodat!
Kérlek, add meg a neved!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .