Korábbi tanulmányok áttekintése alapján holland kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy minél nagyobb az iskoláskorú gyerekek fizikai aktivitása, annál jobban teljesítenek az osztálytermekben is.
A kutatók rámutattak, hogy a mozgás javítja az agy vér- és oxigénellátását, ami közrejátszhat abban, hogy a nagyobb aktivitású gyerekek tanulási teljesítménye javul. Az aktivitás hormonokon keresztül segít a felgyülemlett feszültség levezetésében, javítja a hangulatot, gyorsítja az új idegsejtek kialakulását és növeli az idegsejtek összekötőpályáinak, a szinapszisoknak rugalmasságát.
„Egyértelmű bizonyítékát találtuk a fizikai aktivitás és az iskolai teljesítmény közötti pozitív kapcsolatnak” – hangsúlyozta a HealthDay című ismeretterjesztő portálnak Amika Singh kutatásvezető.
A gyerekek természetes mozgásigénnyel élik a mindennapjaikat, szülőként, pedagógusként abban van felelősségünk, hogy valóban teret engedjünk ennek, és az ösztönös mozgásszeretetet ne öljük ki a gyermekekből azzal, hogy túl sok passzív programot kínálunk nekik.
Nem az élsportban, nem a drága sporthobbikban van a megoldás, hanem olyan napirend kialakításában, aminek naponta része a szabadlevegőn vagy szobában végzett testmozgás, magunk egészségéért is sokat teszünk, ha részt is veszünk benne, és mintaként is szolgálunk a kamaszkorra kissé ellustuló gyermekeinknek.