Álláskeresés GYES után: A pályázat összeállítása

álláskeresés

A pályázat összeállításával ne várjunk addig, amíg rátalálunk az első megpályázható állásra. Állítsuk össze előre, hogy mikor szükség lesz rá, már csak elő kelljen venni, a megcélzott állásra szabni, és beküldeni. Így megelőzhetjük a kapkodást.

A pályázati anyag részei:

  • szakmai önéletrajz
  • kísérőlevél
  • referencialevelek
  • bizonyítványok fénymásolatai

A szakmai önéletrajzzal külön cikkben foglalkoztunk:

Álláskeresés GYES után: Önéletrajz írás

Kísérőlevél

A kísérőlevél címzése mindig személyre szóljon. Tartalmazza a következőket:

  • honnan értesültünk az állásról
  • milyen munkakörre jelentkezünk
  • három-négy „ütőképes” dolog arról, hogy miért gondoljuk magunkat alkalmasnak az állásra: „megszerzett végzettségem / képesítésem, beállítottságom, kulcsképességeim, munkatapasztalatom stb. alapján alkalmasnak tartom magam”.
  • miért jelentkezünk pont az adott a céghez: „szívesen lennék az Önök dinamikusan fejlődő cégének a munkatársa”. Írjunk ide olyasmit, amiből kiderül, hogy ismerjük a céget.
  • elképzelések a munkakörről – ez csak ha külön kérik az álláshirdetésben
  • zárómondat: „kérem, tekintse át mellékelt szakmai önéletrajzomat, és egy Önnek is alkalmas időpontban személyesen is bemutatkoznék”.
  • elérhetőség

A kísérőlevél formája:

  • Címzett neve, címe
  • Tárgy: Pályázat álláshirdetésre
  • Tisztelt XY!
  • Tartalom
  • Dátum,aláírás
  • Mellékletek:
    • szakmai önéletrajz
    • csatolt bizonyítványok felsorolása

Referencialevél

Nem kötelező referencia levelet csatolni a pályázathoz, elég beírni a kísérőlevélbe, hogy kérésre megfelelő referenciával tudunk szolgálni, vagy megadni azoknak a személyeknek a nevét, pozícióját, elérhetőségét, akik véleményt mondhatnak rólunk. Olyan személyt kérjünk fel, akinek volt rálátása a munkánkra (volt főnök, munkatársak), és aki biztosan pozitív véleményt fog mondani rólunk. Minden esetben beszéljük meg vele előre, hogy szeretnénk őt referenciaként megadni.

Utógondozás

A pályázat beküldése után kb. egy héttel érdeklődjünk telefonon is, hogy megkapták-e az anyagunkat, majd kb. két hét múlva kérdezzünk rá ugyancsak telefonon, hogy mi a következő lépés. Ha nem foglalkoztak még az önéletrajzunkkal, akkor kérjünk időpontot, amikor újra érdeklődhetünk. Ha foglalkoztak már vele, próbáljuk meg elérni a személyes beszélgetést.

A beküldött pályázatokról vezessünk nyilvántartást, ehhez példaként szolgál az alábbi táblázat:

Cég neve, címe Megkeresett személy neve, beosztása, elérhetősége Önéletrajz beküldés dátuma
Első telefonos kapcsolatfelvétel dátuma, eredménye További kapcsolatfelvétel dátuma, eredménye Személyes beszélgetés dátuma, eredménye

 

hirdetés