A csecsemők koncentrációs képessége fejleszthető

csecsemő_fejlődése_koncentráció-199x300.jpg

Már a 11 hónapos babák koncentrációs képessége is fejleszthető – derült ki egy brit kutatásból. Már egész rövid gyakorlást követően javult a gyerekek figyelme – számoltak be eredményeikről a kutatók. Ezek szerint sokkal korábban lehet e képességet fejleszteni, mint eddig feltételezték.

A University of London kutatói 42 kisgyermekkel kísérleteztek, felük kontrollcsoportként szolgált. A másik 21-gyel figyelemfejlesztő gyakorlatokat végeztek el a számítógép előtt: a kisdedeknek bizonyos tárgyakat kellett figyelemmel kísérniük a képernyőn, majd újra megtalálni, miután azokat elfedték.

Már egész rövid gyakorlást követően javult a gyerekek figyelme – számoltak be eredményeikről a kutatók a Current Biology című folyóiratban. Ezek szerint sokkal korábban lehet e képességet fejleszteni, mint eddig feltételezték.

A nem egészen egyévesek a gyakorlatokat követően még figyelemelterelés esetén is jobban tudták követni a tárgyakat. Ezen kívül a figyelmük időtartamát is jobban tudták szabályozni a körülményeknek megfelelően. E képesség kiemelten fontos, hiszen néha ki kell rekeszteni a külvilágot, és úgy összpontosítani, máskor viszont gyorsan kell tudni váltani a figyelmünk tárgyát – magyarázta Sam Wass, a University of London kutatója a Der Spiegel című német lap internetes kiadása szerint.

Infinety hirdetés

Az ismeretek hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a potenciálisan gyenge képességű kisgyermekek fejlesztését minél előbb el lehessen kezdeni. Hogy meddig tart a most megfigyelt hatás, még válaszra vár.

Meglepő, hogy a változások sokkal rövidebb idő alatt bekövetkeztek, mint más, 4-5 évesekkel folytatott kísérletekben – írják a kutatók. Összesen minden kisgyermek átlagosan 77 percig gyakorolt a 15 napos időtartam alatt, míg a korábbi kutatások 4-5 éves résztvevőin átlagosan 375 perc után látszódott csak meg a gyakorlás hatása.

A koncentrációs képességek javulása pedig más területeken is meglátszott, például szabad játék közben is – számoltak be a kutatók. Ez szöges ellentétben áll a felnőtteknél megfigyeltekkel. Ott ugyanis a gyakorlatok hatása általában nem mutatkozik más jellegű feladatoknál. A kisgyermekeknél e képesség megléte valószínűleg a még jobban alakítható agyukra vezethető vissza.

MTI

Szólj hozzá Te is!

KÉRDEZZ A SZAKÉRTŐTŐL!

Ide írd a kérdésedet, hozzászólásodat!
Kérlek, add meg a neved!