Lapos has szülés után? Így érheted el!

Jó lenne, ha szülés után rögtön lapos, feszes lenne a hasad? Persze, hiszen minden kismama erről álmodik. Ezzel szemben a valóságnak – sokunk esetében – ehhez köze nincs! Sőt! Úgy érzed, mintha középen a hasadon egy mély árok húzódna. Ezt rectus diastasisnak hívják és ne keseredj el: nem Te vagy az egyetlen nő szülés után, akinek ilyenje van. Szülés utáni hasizom-karbantartó útmutató lépésről-lépésre

Mi is az a rectus diastasisKismamáknál gyakran előforduló állapotról van szó: ez az egyenes hasizomnak a két oldalát középen összefogó kötőszövet, a linea alba (fehérvonal) mentén történő szétnyílása. Normál esetben ez a kötőszövet ruganyos és együtt tágul a növekvő pocakkal, viszont többedik szülés esetén, vagy ha valakinek örökletesen olyan a kötőszöveti állománya, előfordul ez a szétnyílás (3. gyermekem születése után nekem is volt ilyen).

Mit kell, kell-e, lehet-e ezzel valamit kezdeni? Feltétlenül!

lapos has szülés utánHogyan nézheted meg, hogy Neked van-e ilyened? Feküdj hanyatt, húzd talpra a 2 lábad, lazítsd el a hasizmaid és hosszában próbáld meg belesüllyeszteni összezárt mutató és középső ujjad a résbe. Ha „eltűnnek” az ujjaid a hasadba – igen, Neked is van!

Ne pánikolj be tőle túlzottan, de ne is hanyagold el, mivel ez az állapot nem regenerálódik csak úgy, magától. (Ha 2 ujjnyinál nagyobb a résed, érdemes orvosnak is megmutatni!).

Mielőtt nekiesnél a hasizom erősítő gyakorlatoknak – akár a Pilatesnek – NAGYON FONTOS, hogy meg kell tanulnod „bezárni” a hasfalad – ne férjen be, csak max. 1 ujjad a résbe!

Ezt tedd: fogj egy törölközőt és tekerd körbe a mellkasodon, kb. a melled alatt, ott ahol a hasizom kezdődik. A két vége legyen a két kezedben. Feküdj hanyatt, talpaid húzd fel a talajra, térded behajlítva, fejed alá tégy egy párnát. Emeld meg a fejed és emelkedj fel a lapockád aljáig finoman, s miközben ezt végzed, „szorítsd” össze a törölközőt a mellkasodon, azaz húzd a két végét még közelebb egymáshoz. Így nem engeded, hogy a rés táguljon, viszont kellő impulzust adsz a linea albának, hogy regenerálódjon.

Ezt ismételd meg 15-20x/alkalom és egy nap 3-4x. 1 hét elteltével el kell kezdened érezni a változást, ami azt jelenti, hogyha hanyatt fekszel, már nem tudod annyi ujjad besüllyeszteni a résbe.

A Pilates gyakorlatoknak csak ezután állj neki. Arra ügyelj, hogy a csavaró mozdulatok és a hanyatt fekvésből végzett hasprés jellegű megemelkedések fokozhatják a rést, ezért fontos, hogy előbb próbáld összébb zárni azt a fent leírt gyakorlattal.

Amikor azt látod, hogy kidomborodik a pocakod, egy kicsit kezdj el „játszani”, kísérletezni a hasizmaid megfeszítésével, hogy Nálad melyik az a mozdulat, ami képes „bezárni” a hasfalat (pl. van, akinél az működik, hogy besüllyeszti az ujját, majd azt kérem tőle, hogy „zárja ki” az ujjait a saját hasából).

Rendszeres gyakorlás mellett 3-4 hét alatt érezhető-látható javuláson fog keresztülmenni a hasad! Ha nem változna semmi, mindenképp mutasd meg orvosnak!

Sok sikert és látványos javulást kívánok Neked is! Mert a lehetetlen nem létezik.

Simonfi Ági Pilates szakértő | Kérdezd szakértőnket>>

Szólj hozzá Te is!

2 EDDIGI KÉRDÉSEK

  1. 🙂 Hát….Előző hozzászóló,szerintem ez nagyon egyedi.Mindannyian mások vagyunk,más a szervezetünk.5 hónapja szültem és kardio mozgás nélkül,itthon végzett 20-30-40 perces gyakorlatsorokkal 17 kg-ot fogytam eddig. 🙂 A hasizmot kb 1,5 hónapja kezdtem el,dokumentáljuk képekkel és látható az eredmény.A zsírréteg csökkent,a hasamon a bőr sokkal feszesebb.Persze nyílván még alakul vissza minden,így gondolom laikus ésszel,hogy az is hozzá segít azért 🙂

  2. Nem hasizomgyakorlatok kellenek, hiába formálódik az izom ha fölötte ott tornyosul a zsír a hason. Semmi változás nem fog látszani. A zsírréteget csak futással, gyaloglással, úszással, azaz “kardio” mozgásformákkal lehet megtámadni. Tudom miről beszélek, 11 kilót fogytam szülés után – 5 hónap alatt – napi 2 km futással. Tornázni csak akkor kezdtem amikor már kezdett lemenni a hasamról a zsír. Vékonyabb és sportosabb vagyok mint a terhességem előtt.

KÉRDEZZ A SZAKÉRTŐTŐL!

Ide írd a kérdésedet, hozzászólásodat!
Kérlek, add meg a neved!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..