Nők, mozogjunk együtt!

Egészségért, csinosságért és önbizalomért járunk női tornákra. Mert nők közé járni könnyebb, és mert keressük azokat a lehetőségeket, melyek valóban a női testhez, a női problémákhoz alkalmazkodnak. Kitartóbbak leszünk, és könnyebb rászoknunk a rendszeres testmozgásra, ha sikerül megtalálnunk a valóban szórakoztató mozgásformát.

Ne vegyünk azonnal bérletet, szánjunk egy hónapot arra, hogy több foglalkozást is kipróbáljunk, és ha megvan a megfelelő mozgásforma, akkor keresgéljünk a csoportok között. Ne zárjuk ki azt sem, hogy egy jó közösséget is megtalálhatunk tornát keresgélve, és ha tényleg így van, még valószínűbb, hogy nem hagyjuk abba pár hét után, és végre tényleg beépül a mindennapjainkba az örömteli mozgás.

Rengeteg lehetőség van!

Hastánc: Nőies és szenvedélyes. Átmozgatja a derekat, hasat, csípőt, formálja a karokat, és szépnek érezzük magunkat közben. Az önbizalom növekszik, idővel hajlandóak leszünk a tanultakat bemutatni, és keresgélni fogjuk a kiegészítőket, a ruhákat is hozzá. Könnyen válhat a szenvedélyeddé, ha a lassabb, elmélyült mozgásokat is szereted, ha jóban vagy a benned élő csábító-nővel, ha teltebb, vidám nők társaságában érzed jól magad.

Zumba: ez egy olyan folyamatos mozgásforma az egy órás edzésre, ami tulajdonképpen a latin táncok lépéseit, ritmusát használja a táncnál erőteljesebb mozdulatokban, a tánchoz illő zenére. Kezdeti nehézség a karok és a lábak mozdulatainak összehangolása, de mivel az órákon mindig ismétlődik a gyakorlatsor, pár hét után már élvezhetőbb az edzés. Ajánljuk neked, ha szeretsz táncolni, ha a ritmusos zene mindig is mozgásra késztetett, ha nem zavar, sőt kedveled a latin slágerek mai hangos és élénk átiratait. A zumbához hasonló táncos órák az afro fitness és a dance fitness is, keressük meg az igazán nekünk valót!

BodyArt: A mindennapi életben az izmok nem önállóan mozognak. Ha nem konkrét helyi izomnövekedés a cél, akkor a testet összefüggéseiben, egészében kell kezelni a kívánt eredmény érdekében. A BodyArt izomláncokkal dolgozik, ahol az izmok egymással kölcsönhatásban, együttesen fejlesztik a testet, akár egy-egy gyakorlaton belül is. A „leggyengébb láncszem“ terhelhetősége szabja meg a gyakorlat végrehajtásának határát. Ez egyben arra is garancia, hogy ez a leggyengébb izom, vagy izomcsoport biztosan megkapja azt a terhelést, amely a test többi részéhez való felzárkózását segíti. Keress egy jó BodyArt órát, ha nem az egyes testtájaiddal van gondod, hanem egy erős és harmonikus testért vagy hajlandó rendszeresen dolgozni.

Callanetics: Kifejezetten lassú, illetve egyéni ritmusban végezhető alakformáló torna, a test izmait külön-külön, sok ismétléssel, apró mozdulatokkal edzi ez a program. Kifejezetten a derék, csípő, fenék, comb területekre koncentrál, rendszeres gyakorlással szép és látványos eredmények érhetők el, karcsúbbak, feszesebbek leszünk. Ajánljuk neked, ha jó a monotonitástűrésed, ha kerülöd, az ugrálós, táncos edzéseket.

Pilates: a gyakorlatokkal elérhető, hogy az ízületek és az izmok állóképessége megnőjön, és kevesebb esélyük legyen a sérülésre, illetve ha az mégis bekövetkezik, akkor gyorsabb legyen a regenerálódási folyamat. A torna nagyon jó gyakorlatokat tartalmaz a különféle hát- és gerincpanaszokra, ízületi és reumatikus betegségekre. Ugyanakkor – rendszeres gyakorlással – feszes, szálkás izomzat felépítésére ad lehetőséget. Speciális gyakorlatokat tartalmaz számunkra, ha a has-, fenék- és csípőtájékot szeretnénk átformálni. A torna kifejezetten ajánlott negyven év feletti nők számára is, és kellő körültekintéssel sokféle krónikus betegségben is engedélyezett, sőt javallott, de fontos képzett pilates edzőt keresni.

Body balls: egy olyan aerobic óra, amiben a kicsi labdák nem csak a gyakorlatokat nehezítik és pontosítják, hanem izgalmasabbá is teszik azokat, és a színes gömbök fokozzák a jókedvet. Ha játékos edzést keresel, a klasszikus ugrálós aerobic tornát szereted, akkor próbáld ki ezt is!

Aquafitness: tíz évvel ezelőtt újdonságnak számított, ma már kevésbé divatos, mivel a mai menő fitnesz termekben nincs erre alkalmas medence, de nagyon ajánlott mozgásforma, mivel vízben végezve tökéletesen ízületkímélő, és a víz ellenállása az edzés alatt a teljes testet masszírozza. Ha rendszeresen jársz úszni, keress olyan helyet, ahol aquafitnesz órán is részt tudsz venni, e két tevékenység tökéletesen kiegészíti egymást.

Ha megvan már a nekünk való mozgásforma, ne a drága komplexumokat keressük, kérdezősködjünk, ki ismer jó edzőt, jó csoportot, kellemes, barátságos helyet, nem a legmodernebb és legdrágább lesz a legjobb. Jól kell, válasszunk ahhoz, hogy rendszeresen és kitartóan tudjunk eljárni az órákra, eredményt, egészséget és harmonikus testalkatot csak így érhetünk el.

Paulon Viktória

Szólj hozzá Te is!

Legyél TE az ismeretosztó!
Kérünk, like-old és oszd meg ismerőseiddel a cikket, hogy lássák, te mennyire tájékozott vagy!

Előző cikkSzép és egészséges bőr télen is
Következő cikkTévhitek a csodaszerekről