Tavaszi nagytakarítás – fejben is!

Tavaszi nagytakarítás - fejben is!

A nappalok hosszabbodnak, az idő lassan melegszik, a madarak csiripelnek. Sokan ilyenkor állnak neki megpucolni az ablakokat, kiszanálni az összegyűlt lomokat, kiporolni a szőnyeget. A tavasz sok szempontból sokkal inkább évkezdésnek számít, mintsem az újév, éppen ezért a tavaszi nagytakarítást nem muszáj kizárólag a fizikai környezetünkben végezni. Frissüljünk fel egy kicsit lélekben is, vizsgáljuk felül és hajítsuk ki a szükségtelen dolgokat, hagyjunk fel a fölösleges tevékenységekkel. Íme néhány tipp az elmebeli nagytakarításhoz!

Hatékonyabb munkavégzés

A gyakori telefonnyomkodás, vagy az irodai gépen történő közösségi média használata valójában nem más, mint figyelemelterelés, és a „csak 5 percre ránézek” hozzáállás igen ritkán jelent ténylegesen 5 percet. Az agyad nem tesz mást, mint ugrál a munkád és a szociális háló keltette ingerek feldolgozása között, és ez csökkenti a produktivitásodat. Egyszerre csak egy dologra koncentrálj, ne tereld el a saját figyelmedet!

Töröld a fölösleges fájlokat

A telefon elengedhetetlenül a mindennapjaink részévé vált, így érdemes azt is karban tartani. A tárhely tisztítást jó eséllyel gyakran elvégzed, esetleg a rendszer magától megteszi, ám az alkalmazások törlését manuálisan kell megtenned, és szinte biztos vagyok benne, hogy neked is vannak appjaid, amiket valamikor leszedtél, egyszer használtál, mostanra pedig ugyanarra a sorsra jutottak, mint azok a ruhák a szekrényben, amiket “majd” hordani fogsz. Minek foglalják a helyet és lassítsák a rendszert fölöslegesen? Töröld őket. Ezen felül nézd át a galériádat, és azt is takarítsd ki, szükségtelen tartogatnod a régen-egyszer-valamikor aktuális képeket, mémeket, amikkel már nem tudsz mit kezdeni.

Iphone, Smartphone, Apps, Apple Inc, Mobile Phone
pixabay

Ne kezdd a napot telefonnyomkodással

Bizony, még mindig a telefonnál tartunk. És hogy miért? A legtöbb ember miután reggel kinyitja a szemét, máris a kezébe veszi és nekiáll böngészni a híreket, az e-mailjeit, a beérkező üzeneteit. Hagyj fel ezzel! Add meg magadnak a lehetőséget, hogy egy kis relaxációval indítod a reggelt, úgyis egész nap online leszel. Rendezd a gondolataidat, tekints át az aznapi teendőket – vagy egyszerűen csak vegetálj még egy kicsit. Ha tudod, hogy másnap nem kell ébresztőre kelned, hagyd a szoba másik végében lévő szekrényen vagy polcon a készüléket, hogy ne érhesd el. Hidd el, nem lesz kedved kimászni az ágyból csak azért, nyomkodni kezdd, és ez így is van jól.

A KÉRDÉSEK KÉRDÉSE – VAJON VESZÉLYES A GYERMEK SZÁMÁRA A KÖZÖSSÉGI MÉDIA HASZNÁLATA?

Hírek helyett hallgass zenét vagy podcastet utazás közben

Napközben úgyis tájékozódsz eleget a világ dolgairól, kíméld hát meg magad az utazás közbeni híradásoktól. Hallgasd az általad kedvelt zenéket Spotifyon vagy a YouTubeon, vagy olyan online rádiókon, amiken nincsenek hírblokkok. Ha egyedül utazol, használd ki az időt egy kis kikapcsolódásra (vezetésnél azért figyelj az útra) és ne azzal akarj foglalkozni, hogy mi zajlik éppen a nagyvilágban.

Ne hallgass a negatív gondolatokra

„Inkább ne.” „Rossz ötlet.” „Nem lesz jó vége.” „Mit fognak szólni?”

Ismerősek igaz? Ők azok, akik szorongásban, netán depresszióban tartanak, akik nem engedik, hogy új és nagyszabású dolgokba vágj bele. Akik mindig azt súgják, hogy ne lépj ki a komfortzónádból. Ne engedd, hogy ők irányítsanak! Csinálj őrültségeket. Ha eszedbe jut egy kecsegtető ötlet, vágj bele! Mindig mérd fel, hogy ha netán a lehető legrosszabb eshetőség is következik be, az vajon mit fog befolyásolni? Rosszabb lesz a világ? Összedől az eddigi életed? Hidd el, bármit is teszel, a nap ugyanúgy fel fog kelni reggel, és a véghez nem vitt tettek megbánása sokkal nagyobb teher lesz a későbbiekben, mint a gondolat, hogy nem sikerült, de legalább megpróbáltad.

Serkentsd tudatosan az agyműködésedet

Iktass be napi egy sétát. Nem, a buszhoz való gyaloglás nem számít annak, és nem is arról van szó, hogy sportolsz-e vagy sem. Szimplán menj el sétálni. Kutatások szerint napi tíz perc kellemes séta javítja az agyi vérkeringést, valamint segít a koncentráció- és emlékezőképesség megtartásában.

Woman, Girl, Balloon, Thought Bubble, Think, Thoughts
pixabay

Meditálj. Nem tudsz olyan dolgot mondani, amire a meditáció ne lenne jótékony hatással. Nem szükséges mantrákat mormolnod, egyszerűen csak ülj le a kedvenc foteledbe és hunyd le a szemed 10-20 perc erejéig. Csillapítsd le a gondolataidat és lazulj el. Olyasmi ez az agyadnak, mint a felgyülemlett gőz kieresztése.

8 TIPP AZ EGÉSZSÉGES(EBB) ÉTKEZÉSHEZ

Egészítsd ki az étrendedet több omega-3ban és antioxidánsban gazdag étellel, ezek ugyanis jótékony hatással vannak az agyműködésre. Lazac, tojás, áfonya, csonthéjasok, valamint zöldségek széles választéka javasolt. Ezen felül a kávé, a zöld tea és az étcsoki is segít az agyműködés serkentésében. Ne mondd, hogy nem hangzanak kecsegtetően.

Fogyassz több kultúrát

Milyen gyakran jársz koncertekre? Moziba? Netán színházba, hangversenyekre? Érdemes minden hónapban egyet beiktatni valamelyikből, az új impulzusok ugyanis segítik és fejlesztik a gondolkozást, mivel új nézőpontokat világíthatnak meg, a korábbiaktól eltérő gondolatmenetekkel találkozhatsz és élményekkel gazdagodsz. Nem csak kikapcsolódásra, hanem feltöltődésre is hasznosak az ilyen jellegű programok.

Végezetül: takaríts!

Íme a slusszpoén: a környezetünk nagyban befolyásolja a hangulatunkat, így a rendszeres takarítás és rendrakás bizony segít, hogy nyugodtabbak legyünk a mindennapokban, ezáltal pedig hatékonyabban dolgozzon az elménk. Nagytakarításra fel!

VIA

KÉRDEZZ A SZAKÉRTŐTŐL!

Ide írd a kérdésedet, hozzászólásodat!
Kérlek, add meg a neved!