
Nyomozás egy titokzatos és mitikus, mégis megdöbbentően igazi világban! Október 8-tól kezdetét vette egy online alternatív valóságjáték, amely 8 héten keresztül hívja versenybe nemcsak a diákokat, hanem a tanárokat és szülőket egyaránt.
A Tengernyi Kaland egy szórakoztató kerettörténetbe foglalt feladatsorozat, amelyben találkozik tudomány és mitológia, tanulás és játék, lexikális tudás és tájékozódás az interneten. A játék a tankönyvekben megtalálható, iskolában elsajátított ismeretekre alapoz, ugyanakkor konkrét feladatokkal ösztönzi a diákokat a tankönyvek és az internet hatékony és kreatív használatára.
“300 éve a Holland Kelet Indiai Társaság kereskedőhajója, mesés kincsekkel a fedélzetén, kifutott az Indiai óceánra. Azóta senki sem látta! A hajónak és a százmillió dollár értékű rakományának nyoma veszett…”
A rejtély feltárásához egy titokzatos holland milliomos, Casper Van Doom kéri a játékosok segítségét. A két hónapon át zajló játékfolyam egy izgalmas történetre felfűzött 25 készségfejlesztő, oktató tartalmú, ugyanakkor szórakoztató játékot, feladatot tartalmaz. Az események nem nélkülözik a váratlan és kalandos fordulatokat, aktivitásra ösztönöznek a valós világban is.
A játékosok élő közvetítésben kapcsolódhatnak a világ túlsó végén – Brazíliában – zajló eseményekhez. A legszerencsésebb magyar diákok egy brazíliai tengeralatti kutatóberendezést is irányíthatnak.
Ez a világra szóló kaland egyben országos verseny is. A játékosok egy rövid regisztrációt követően pontgyűjtő játék részeseivé válhatnak, és a legtöbb pontot gyűjtő játékosok nyereményeket kapnak. Az egyéni győztes az lesz, aki a legtöbb pontot gyűjti, az iskolák versenyét az nyeri, ahonnan a legtöbb elszánt játékos érkezik. A nyeremények között százával szerepelnek kisebb ajándékok – könyvek, tankönyvek, mozijegyek, számítógépes kiegészítők –, a főnyeremények pedig
- Xbox 360 Kinect™ érzékelővel
- Intel Learning Series
- Promethean digitális tábla
Az edutainment, azaz a szórakoztatva tanulás illetve tanítás, a 21.század egyik legelterjedebb ismeretátadó módszere. Pontos jelentése, hogy a diákok játszva tanuljanak, saját kiváncsiságuk érdekében utánanézzenek a tanult dolgoknak. A digitális készségek mellett, a tanulók tovább fejleszthetik az irodalom, történelem illetve földrajzórán elsajátított tudást.
A Tengernyi kaland szervezői a Microsoft Magyarország, a Nemzeti Tankönyvkiadó, az Egyszervolt.hu, valamint az Octopus Tengeri Régészeti Kutató Egyesület.