A Walt Disney cég a legteljesebb mértékben támogatja a First Lady, Michelle Obama által nemrég indított kampányt, amelynek célja a gyermekkori elhízás visszaszorítása és az amerikai gyermekek egészséges életre nevelése. Az „Egészséges Élet Varázsa” elnevezésű kampány egyes állomásain beszédet mond majd Michelle Obama, a tini bálvány Nick Jonas, Brenda Song televíziós személyiség és más hírességek, akik mind az egészséges életre szeretnék rávezetni a gyerekeket és szüleiket – adták hírül a Disney szóvivői.
A kampány részeként a Disney egymillió dollárt ajánlott fel játszóterek, parkok és más közösségi helyek építésére az Egyesült Államok 10 kevésbé támogatott területén. Gyakran ugyanis a biztonságos játszóhelyek hiánya miatt maradnak a gyerekek a lakásban és választják inkább az evést a mozgás helyett.
A Disney kezdeményezése része a First Lady januárban indított „Mozgásra fel!” elnevezésű kampányának, amelynek célja a gyermekkori elhízás visszaszorítása. A gyermekkori elhízás jelenleg háromszor annyi amerikai gyermeket érint, mint 30 évvel ezelőtt.
Az Egyesült Államokban jelenleg minden ötödik 6 és 19 év közötti gyerek elhízott, ami azt jelenti, hogy testtömegindexük (amelynek kiszámításához a kilogrammban megadott testtömeget osztjuk a méterben mért testmagasság négyzetével) nagyobb, mint 30.
Egészségügyi értelemben ez annyit jelent, hogy a gyerekek sokkal veszélyeztetettebbek egyes betegségek szempontjából, melyek közül a leggyakoribb a magas vérnyomás, a cukorbetegség, a szív- és érrendszeri megbetegedések és az agyvérzés. Szakértők szerint ez a mostani lesz az első generáció, akiknek várható élettartama alacsonyabb, mint szüleiké.
Mrs. Obama szerint a Disney programja segíthet abban, hogy a „Mozgásra fel!” kampány üzenete eljuthasson közvetlen is a gyerekekhez. „Remélem, hogy az Egészséges Élet Varázsa program keretein belül a gyerekek megtanulják majd, miként vegyék kezelésbe saját egészségük ügyét, és miként változtassák meg étkezési szokásaikat és életmódjukat” – nyilatkozta a First Lady.
A Disney legújabb akciója része annak a gyermekkori elhízás elleni kampánynak, amit a cég 2006-ban kezdett, és amelynek lényege, hogy a jól ismert Disney márkát olyan termékekhez társítsák, amelyek segítenek az egészséges életmód fenntartásában. „Nagyon büszkék vagyunk, hogy megtehettük a következő lépést a gyermekek és családok egészségéért folytatott harcban, különösen, hogy ezt a First Lady „Mozgásra fel!” kampányának keretein belül tehetjük” – nyilatkozta Bob Iger, a Disney jelenlegi elnöke.
Az Egyesült Államokban a gyermekkori elhízás ilyen nagyarányú előfordulásáért elsősorban az egészségtelen étrend és a mozgásszegény életmód okolható.
Medipress