Fogyókúra, szauna, szolárium szoptatás alatt

szolárium szoptatás alatt

Ebben a cikkben tőletek érkezett kérdéseket gyűjtöttünk össze arról, hogy a szoptatás alatt szabad-e fogyókúrázni, szaunázni, szoláriumba menni. Kérdéseitekre Gitidiszné Gyetván Kriszta védőnő, IBCLC szoptatási tanácsadó szakértőnk válaszolt. Ide most összegyűjtöttünk nektek néhány olyan kérdést, amely úgy gondoljuk minden szoptató édesanyának hasznos lehet.

Kérdés:
7 hetes kislányomat szoptatom, a szoptatások között eszek (még éjszaka is) valamit, így néhány kilóval gazdagabb is lettem. A környezetem azt mondja, hogy energiára van szükségem, hogy legyen tejem. Mit tegyek, hogy ne nassoljak és ne hízzak? Mikor kezdhetek el tornázni (has, popsi, comb)?

Válasz:
A szoptatás nem alkalmas időpont a diétára és fogyókúrára, de hízókúrázni sem kell. Koplalni nem érdemes, de arra oda lehet figyelni, mit eszel. Javaslom, hogy inkább zöldség és gyümölcs tálakat készíts magadnak és két étkezés között azokat csipegesd. Kevés szénhidrátot egyél, ami inkább teljes kiőrlésű legyen és több fehérjét (hús, sajt, joghurt) és zöldséget. Gyümölcslevek helyett vizet vagy gyümölcsteákat fogyassz, amit nem kell ízesíteni. A mozgás és a sport jót tesz a közérzetnek. Mértékkel a szoptatás idejére is vonatkozik. 6 hetes kontroll után, ha nincs probléma, akkor nyugodtan elkezdheted. Arra figyelj, hogy a mellet jól megtámasztó melltartót viselj. Sportolás után a folyadék veszteséget pótolni kell!


Kérdés:
9 hetes kislányomat anyatejjel táplálom. Szeretnék tornázni. Ez befolyásolná a tejtermelést?? Mikor kezdhetek el tornázni?

Válasz:
A hathetes kontroll után nyugodtan sportolj kedvedre. Lényeg a fokozatosság, és kiizzadt folyadékot pótolni kell. Így nem fog semmiféle változás végbemenni a tejedben. Érdemes vigyázni, hogy a melledet ne nyomja meg semmi (szoros melltartó, sporteszköz, bármi), mert ez tejcsatorna elzáródáshoz vezethet.


Kérdés:
Még nem tudtam visszafogyni a szülés után teljesen! Tornázni szeretnék, és szeretném tudni, hogy mit lehet és mit nem! Illetve mire figyeljek az étkezésnél!

Válasz:
Sportolást fokozatosan nyugodtan el lehet kezdeni odafigyelve a megfelelő folyadék bevitelre, illetve megfelelő melltartó viselésére. A fokozatosság a lényeg! Étkezésnél arra figyeljen oda, hogy minden féle tápanyagot vigyen be de, nem kell kettő helyet ennie. A szoptatás maga is egy jó fogyókúra!


Kérdés:
Azt szeretném megkérdezni, hogy szaunázni lehet-e, ha szoptatok. Milyen hatásai lehetnek, vagy egyáltalán vannak-e, a szopira? 8 hónapja szoptatom a kislányomat, már jól összeszokott páros vagyunk. 😀 Uszodába nem szeretnék menni, mert tudom hogy a hideg viz apasztja a tejet.

Válasz:
A szaunázás jótékony hatású, nem ellenjavallt a szoptatás alatt. Arra érdemes esetleg figyelni, hogy utána ne jéghideg vízben merülj meg.


Kérdés:
Még szoptatom a 8,5 hónapos kisfiamat, éjjel 2-3x, napközben 3-4 alkalommal. Szoptatás mellett lehet menni szoláriumba? Nem akarom túlzásba vinni, heti 1-2 alkalommal mennék.

Válasz:
Nyugodtam menjen szoláriumba , mértékkel, az alkalmazása még jó hatással is van a tej termelődésre.

 
szoptatási tanácsadó

Erről a témáról még a Szoptatás rovatunkban olvashatsz többet!

A Babafalva.hu - Várandósságtól az első osztályig portál tizenhárom éve segíti, támogatja a várandós, kisbabás és kisgyerekes édesanyákat és szülőket a szülés, a csecsemő gondozás, a gyermeknevelés, a családdá válás, az intézményekbe való beilleszkedés érintő sok-sok kérdésben, egészen az első osztályba lépésig.
Előző cikkGyors súlygyarapodás, túletetés
Következő cikkSzoptatási nehézségek: sebes mellbimbó