Indítsd pozitívan és egészségesen az új évet!

107
Indítsuk pozitívan és egészségesen az új évet!

Az új év kapcsán az emberek nagy része fogadalmakat tesz, mivel vágyik a változásokra: életén, életmódján kíván változtatni. Pár praktikával szeretnék segítséget nyújtani a változtatások, a derűsebb élet kialakításában, melyek lehet, hogy csak egy kis odafigyelést igényelnek, és máris jobban érezzük magunkat.

Hangolódjunk rá az alvásra is!

Testünk és idegrendszerünk regenerálódásához szükségünk van pihenésre, alvásra.  Közvetlenül elalvás előtt már ne használjunk „kütyüket” vagy nézzünk izgalmas filmeket, mert ezek nehezíthetik az elalvást, fokozottabb agyműködésre és idegtevékenységre késztetnek! Azonban a levendula illóolaj, egy bögre citromfű tea, az olvasás, beszélgetés, relaxálás, meditálás jótékony hatású.

Figyeljünk oda a táplálkozásra!

Alkalmazzuk a tradicionális kínai elvet, hogy mindennap együnk valami pirosat – pl. piros alma, paprika; sárgát – pl. sárga cukkini, sütőtök, körte; zöldet – pl. zöldhagyma, káposzta vagy csíra és valami sötétet – pl. fekete retek, padlizsán, lila hagyma stb. Fontos a sok nyers táplálék a melegítő hatású ételek mellett, hogy napi szinten az ásványi anyagokat és a vitaminokat bejuttassuk szervezetünkbe. Akinek súlyproblémái vannak, figyeljen oda jobban a mozgás és táplálkozás (mit, mikor és mennyit) arányára, amennyiben szükséges kérjen segítséget.
A méz és a gyógyteák (gyömbér, csipkebogyó, echinacea stb.) segítenek megőrizni az egészségünket, és a hidegben fel is melegítenek.

Gyógyító színeink a hétköznapokban

Mozgás télen is fontos!

Bár ilyenkor jóval kevesebb mozgásforma áll rendelkezésünkre. Töltsünk több időt szabad levegőn, akár jókat sétálva, vagy téli sportokat űzve. Aki inkább a vizes sportokat kedveli, ha teheti, járjon rendszeresen uszodába vagy keresse meg a számára leginkább megfelelő mozgásformát – jóga, torna stb. Mozgásra nemcsak testi, de lelki szinten is szükségünk van, mert feszültségoldó hatású, kizökkent a hétköznapokból, ráadásul akár szociális program is lehet.

Amikor csak tehetjük, napfürdőzzünk!

Használjuk ki a nap pozitív hatását, akár pár percre is. Álljunk meg egy picit a napi rohanásban, hunyjuk le a szemünket és élvezzük a téli napsugarakat. A szaunázás, infraszaunázás szintén nagyon hasznos a hidegben, felpezsdíti a testet és lelket is, ráadásul segít a betegségek megelőzésében is.

Aromaterápia terhesség alatt

Jókedvre hangoló praktikák

A napindító pozitív megerősítések közvetlenül ébredés után nagyon hatásosak. Pozitív gondolatokat egyébként napi szinten lehet „mantrázni”, mondogatni. Illatos, gyógynövényes, virágszirmos fürdők, illóolajok (levendula, citrusfélék, citromfű), mécsesek, gyertyák szintén fokozzák a boldogsághormonokat, segítenek az ellazulásban.

Amennyiben úgy érezzük, hogy magunk erejéből nem tudunk életünkön változtatni, segítségre van szükségünk, forduljunk szakemberhez legyen szó, akár testi, akár lelki problémáról.

írta: Mádai Andrea, reflexológus természetgyógyász
Kislótusz Kft – kislotusz.hu
06 70 276 1505, [email protected]

kislotusz.hu

Erről a témáról még az Ép testben… rovatunkban olvashatsz többet!

Szólj hozzá Te is!

KÉRDEZZ A SZAKÉRTŐTŐL!

Ide írd a kérdésedet, hozzászólásodat!
Kérlek, add meg a neved!