Nyaralás = punnyadás?

nyaralás
hirdetésLevilla Pöttöm Tanoda

Eszembe jut az egyik kedves vendégünk a stúdióból, aki már előre lelkiismeret-furdalással küszködve vágott neki az idei családi nyaralásnak, mert az nála mindig 2-3 kg pluszt jelent! Vajon mit tehetnél hogy jóízűen fogyaszthasd kedvenc étkeid, vagy “bűnözhess” néha – anélkül, hogy különösebben “ostoroznád” Magad? Azzal főzzünk, amink van!

1. Használd a vizet!

Ha nyár, akkor csobbanás! Ha az idei nyaralásod helyszíne víz közelben található, feltétlenül használd ki e hűsítő közeg nyújtotta lehetőségeket – és próbálj nem csak a napon aszalódva némi színre szert tenni. (Annak ellenére, hogy mindenki (?) tisztában van a napozás “szabályaival” és az UV sugarak bőrkárosító hatásával, megdöbbentően sok nőt látok a napon pecsenyét játszani azokban a bizonyos veszélyes órákban is, amikor egyáltalán a napra se tehetnéd a lábad!)

Ha szeretsz úszni, akkor hajrá! Az úszás során tested összes izma dolgozik, így az úszás remek kalóriaégető!

Infinety hirdetés

És ha nem szeretsz? Nem probléma! A vízben rengeteg egyéb mozgás is kivitelezhető és egyébként – a víz felhajtó ereje miatt – az ember egy csomó olyan dolgot is végre tud hajtani, amit a szárazföldön soha nem tudna. Emellett a vízi torna bátran javasolható azoknak is, akik már rendelkeznek némi túlsúllyal, hisz a vízben az ízületek egyáltalán nem terhelődnek!

Nézzük, hogy az úszáson kívül mi minden egyebet csinálhatsz a medencében / Balatonban? Lehet derékig érő vízben aqua aerobicozni, melynek lényege, hogy a víz ellenállását legyőzve, a szárazföldi aerobichoz hasonlóan lépeget az ember. Tengerpartokon most már szinte mindenütt dolgoznak a szállodákban sportanimátorok, akik ezeket a foglalkozásokat vezetik. Lehet aqua fitneszezni, ami mély vízben, a vizet taposva és karjaid is használva zajlik. És persze, lehet jobbnál-jobb játékokat játszani – pl. “halacskázni” – amelyekkel észrevétlenül repül el az idő!

Hogy a vizibiciklizésről vagy a csónakázásról már ne is beszéljünk! Itt csak annyi probléma szokott akadni, hogy a terhek néha elég egyenlőtlenül oszlanak meg: pl. ha gyerekekkel megy az ember, akkor a sport neki tutti, míg a 2 gyerek nem győz csúszdázni és fejeseket ugrani …

2. Használd a partot!

Ha netán homokos tengerparton talál az idei nyár – de legyen szó akár csak a Balaton parti fövenyről – járj mezítláb a parton sokat! Süppedős talajon a járás olyan, mintha lábsúlyokkal a bokád körül végeznél lábemeléseket – roppant hatékony és mennyivel élvezetesebb, mintha tényleg lábsúlyokat kéne emelgetned!

Ha van elég lelkierőd, akár kicsit korábban felkelhetsz és kocoghatsz egy

15-20 percet a parton, miközben kicsit egyedül élvezheted a nyugalmat. Valószínűleg nem sokan vannak oly’ “megveszekedettek”, hogy a kora reggelt futással kezdjék – viszont ha Te megteszed, az egész napod verőfényes és mosolygós lesz, azt garantálhatom!

A parton más lehetőségek után is nézhetsz, pl. vegyünk egy jó kis strand röplabda meccset az alkonyatban, ad hoc verbuválódott csapattagokkal! Kell ennél jobb alkalom más emberek, netán kultúrák megismerésére?

A parton továbbá lehet még tollasozni, frizbizni, ping-pongozni, vagy akár labdázni is (ez utóbbit persze a vízben is, úgy tán nem lesz olyan meleged sem)!

3. Használd a lábad!

A nyaralás időtartama alatt vedd úgy, hogy semmiféle szállító járgány nem áll rendelkezésedre. (Ez alól persze kivételt képez az az eshetőség, amikor a tőled 40 km-re fekvő városkát szeretnéd meglátogatni – bár ilyenkor biciklire is pattanhatnál.) Használd tehát a lábad minél többször, és felejtsd el az autót! Gyalog menj a partra, az étterembe, sétálj sokat, sőt, akár túrázhatsz is, ha olyan helyen vagy!

A Nordic Walking bot remek társad lehet például egy-egy terep túra alkalmával. Használatával nagymértékben megnövelheted a kalória felhasználásod, javíthatod testtartásod és megerősítheted a törzs tartóizom szerkezetét! Ha egyszer kipróbálod, ragaszkodni fogsz hozzá!

4. Táncolj, gyere táncolj még!

Nyaralás alatt ugyan ki ne szeretne esténként táncolni egy kicsit? (Én szeretnék, csak a párom nem egy nagy táncos – de hátha Te szerencsésebb vagy). A lényeg: a táncnál nincs is jobb zsírégető “sportág”! S vajh gondolsz-e arra tánc közben – mondjuk egy jó kis salsa alatt – hogy Te tulajdonképp most sportolsz és zsírt égetsz?

Ugyan, kérem! Táncolni, felszabadultan, a világ egyik legjobb dolga! Egy végigtáncolt este után pedig ne fájjon a fejed, ha másnap lecsúszik 1-2 fagyi! Biztos, hogy meg se kottyan majd a kilóidnak!

5. Ha viszel magaddal laptopot, akár mellécsomagolhatod kedvenc mozgásos DVD-d is!

Bizony nem egy, nem két embertől hallottam már – bár talán elsőre furcsának tűnhet – hogy előszeretettel viszik magukkal kedvenc sportos DVD-jüket a nyaralásra is. (Így akár egy kis Pilates-t is beiktathatsz a plázson, mindenki nagy örömére!) Persze, ahány ház, annyi szokás, de ez is egy lehetőség.

Ugye, mi mindent nem lehet csinálni egy nyaralás során? Persze, pihenni is “kötelező”, csakhogy a pihenés mindenkinek mást jelent! Ha Te az akítv pihenők táborába tartozol, válaszd ki fentiek közül a Neked leginkább tetszőt, s így biztos, hogy az idei nyaralás nem torkollik “punnyadásba”!

Szólj hozzá Te is!

Legyél TE az ismeretosztó!
Kérünk, like-old és oszd meg ismerőseiddel a cikket, hogy lássák, te mennyire tájékozott vagy!

Kedves Olvasónk! Szakértőnk elfoglaltságai miatt nem tudja tovább folytatni szakértői rovatát. A kérdezési lehetőséget azonban biztosítjuk számodra - ugyanebben a témában – ajánljuk aktív szakértőnket neked! Az eddigi kérdéseket és válaszokat, továbbra is olvashatod itt az oldalunkon.
Előző cikkMeddig használhatunk cumisüveget?
Következő cikkKét új Bababarát Kórház a családok szolgálatában