„Pindúr Pandúr” önbizalom kutatás gyermekek körében

„Pindúr Pandúr” önbizalom kutatás gyermekek körében

Önbizalom felméréssel egybekötött kampány a Cartoon Network csatornán. Az alacsonyabb önbizalmú gyerekek dicséretre, több pénzre, valamint a közösségi média elismerésére vágynak.

Az akció egy széles körű felméréssel indult. Az önbizalom-teszt mellett a gyerekek a www.powerpuffyourself.com alkalmazás segítségével saját Pindúr Pandúr avatárt készíthettek, valamint kideríthették milyen ’Pindúr faktorral’ rendelkeznek, azaz egy játékos személyiségteszttel segítségével megtudhatták milyen alap személyiségjegyek jellemzik őket, mik az erősségeik.

Pindúr Pandúrok rajzfilm sorozat:
A három lány nPindúr Pandúrokaponta menti meg a világot, ám ahhoz, hogy egy gyerek
fontosnak, értékesnek érezze magát, fontos, hogy a gyerekekben tudatosuljon, hogy mi az erősségük, hogy értékesek, hogy a csak rájuk jellemző dolgok különlegessé teszik őket, ezáltal ők is szebbé-jobbá tehetik a világot.

Az önbizalom kutatás eredménye

A pszichológusok által végzett, reprezentatív kutatásban 5 és 15 év közötti gyermekek vettek részt, a kitöltők megoszlása: 53% lány és 47% fiú, átlagéletkoruk 9 év és a legtöbb gyermek jelenleg alsó tagozatos tanuló. A kutatásban többek között arra voltak kíváncsiak, hogy mit jelent a gyermekek számára az önbizalom fogalma, az ő magabiztosságukat mi határozza meg, illetve, hogy a különböző helyzetekben hogyan érzik magukat. 

A kitöltők közül a legtöbbek (56%) szerint az önbizalom általánosságban azt jelenti, hogy egy adott feladatot, tevékenységet magabiztosan, hozzáértően végez valaki. Ezen kívül nagy arányban kötötték össze az erős vagyok (43%) és a jó vagyok érzésének (41%) fogalmát az önbizalommal, kevesebb (37%) gyerek véli úgy, hogy az igazi önbizalom az, ha nem mások véleménye alapján határozza meg magát valaki.

A kevesebb önbizalommal rendelkező gyermekek számára az önbizalom jelentése:

  • Jól vagyok
  • Okos vagyok
  • Sok pénzem van

A sok önbizalommal rendelkező gyermekek számára az önbizalom azt jelenti;

  • Nem számít más mit gondol az emberről

A kevesebb önbizalommal rendelkező gyermekek számára a dicséret és a közösségi média, a közepes önbizalommal rendelkező gyermekek számára a dicséret és barátaik száma, míg a nagy önbizalommal bíró gyermekeknek a családjukkal és barátaikkal való kapcsolat minősége határozza meg önbizalmuk és magabiztosságuk alapjait.

Az önbizalom mértéke az alábbi környezetekre, helyzetekre vonatkozóan került felmérésre: otthon, sportolás, barátok, iskola, közösségi média, új szituáció.  A kutatásban résztvevő gyermekek magabiztossága az otthoni környezetben és a barátokkal a legmagasabb (85% feletti). Az iskolában és sportolás közben a kitöltők több, mint 60%-a érzi magát magabiztosnak.

A kitöltő gyermekek közül csupán 55% használ valamilyen közösségi média felületet. Ők legnagyobb arányban a Facebookot, Instagramot és a Snapchatet használják. Ezek mellett pedig a Youtube-ot és a Vibert is nagyobb népszerűség övezi a gyermekek körében.

Ennek az önbizalom kutatásnak az eredményei arra engednek következtetni, hogy a fiatalabb korosztály számára több síkú fogalom az önbizalom, melyet leginkább a tevékenységeikkel, az elismeréssel, a számukra jelentős személyekkel és saját eredményeikkel, azaz külső tényezőkkel kapcsolnak össze. Ezen belül is megfigyelhető azonban egy erős szegmentáció: akik általánosságban és a legtöbb helyzetben magabiztosnak érzik magukat, első helyen a szüleikkel, testvéreikkel és barátaikkal való kapcsolat áll, az önbizalmukat mégis a saját benyomásuk, véleményük alapján határozzák meg.

 

Erről a témáról a Kisgyermek fejlődése rovatban olvashatsz többet!

 

hirdetés

KÉRDEZZ A SZAKÉRTŐTŐL!

Ide írd a kérdésedet, hozzászólásodat!
Kérlek, add meg a neved!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .