Core Mum Kismamatorna az egészséges kismamákért

CoreMum_1_250.jpg

Az inkontinencia (akaratlan vizeletcsepegés) hazánkban minden negyedik nőt érint. A kismamáknál átmeneti inkontinenciáról beszélhetünk a várandósság utolsó harmadában és a szülést követő hónapokban. Leggyakoribb előfordulása, hogy hasprés hatására (pl. köhögés, tüsszentés, nevetés, szökdelés, fizikai terhelés) a vizelet elcseppen.

Ne tévesszen meg senkit az átmeneti szó, mert sajnos nem minden esetben múlik el magától a probléma a friss anyukák esetében sem. A szülés következtében meggyengült gátizmokat speciális gátizomtornával lehet és érdemes edzeni.

Erre kínál lehetőséget az ún. Core Wellness program újabb fejezete, a Core Mum, melyet Kari Bø fizioterapeuta dolgozott ki. Kari Bø a Norvég Sporttudományi Iskola professzora és világszerte elismert szakértő tornagyakorlatok kidolgozásában. 20 éve foglalkozik a testtartásért felelős izmok kutatásával és kezel gátizom problémákkal küzdő nőket.

A Core Mum program kiemelt célja, hogy a lehető legtöbb várandós nő figyelmét felhívja az átmeneti inkontinenciára, valamint arra, hogy a probléma kezelhető, nem szégyellni kell, hanem tenni ellene!

 

Magyarországon a Core Mum program a Magyar Gyógytornászok Társaságának szakmai lektorálásával és ajánlásával jut el a nőkhöz. A hazai figyelemfelhívó-kampány arca Béres Alexandra, aki szerint a gyakorlatok minden nap könnyedén végezhetők, hiszen nem igényelnek sem sok időt, sem különösebb erőkifejtést, viszont annál hatásosabbak!

A Core Mum Kismama Tornának számos előnye van azon kívül, hogy segít megőrizni a vizelettartó képességet.

  • Szülés után segíti a hasfal regenerációját.
  • Erősíti a helyes testtartásért felelős izmokat.
  • Mozgásfejlesztő hatású, és segíti a test feletti kontrollt.
  • Csökkenti és megelőzi a hátfájást.
  • Növelheti a szexuális örömérzetet.

– Orvosként és gátizomtornát oktató trénerként arra felhívom a figyelmet, hogy az intimtornát függőleges gerinccel (állva/ülve) nem tanácsos végezni – mondja el Dr. Skultéti Judit, a Babafalva portál szakértője. – Ez sajnos az itt bemutatott gyakorlatoknak az egyik gyengéje volt! Tekintettel arra, hogy az intimtorna napi 10-12 percet vesz igénybe, megéri a „befektetést”, fekve vagy a tréner által meghatározott testhelyzetben (befolyásolja pl.: magasvérnyomás, hátrahajló méh, emelkedett szemnyomás, aranyér, várandósság, hólyagsérv, méhsüllyedés, végbélsérv) érhetjük el a kívánt hatást.

A torna DVD verzióját minden érdeklődő nő megrendelheti a www.corewellness.hu oldalon, ha előbb regisztrál. A torna segítségével bárki edzheti otthon a gátizmait, megelőzésre és kezelésre egyaránt jók a könnyen elsajátítható gyakorlatok.

KÉRDEZZ A SZAKÉRTŐTŐL!

Ide írd a kérdésedet, hozzászólásodat!
Kérlek, add meg a neved!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..