Így turbózd fel gyermeked immunrendszerét ősszel

Immunerősítés ősszel

Dübörög az ősz, az iskolások alig várták már az őszi szünetet. Fontos, hogy  immunrendszerüket megerősítsük a nyirkos, megfázásos időszakban. Az alábbiakban Sebestyén Orsolya, a hévízi NaturMed Hotel Carbona gyermekanimátora ad egészséges tippeket, hogy miként turbózzuk fel gyermekünk szervezetét az őszi hetekben.

Vitaminbombát minden napra!

A hideg időben fontos, hogy A-, B-, C- és E-vitaminban gazdag ételeket fogyasszunk. Válasszunk minél több citrusfélét, bogyós gyümölcsöket, paprikát, paradicsomot, olajos magvakat és tengeri halakat. Igazi C-vitamin bomba a padlizsán, a cékla és a savanyú káposzta is. Ne feledkezzünk meg a sütőtökről sem, amely magas A-, B- és C-vitamin tartalma segít a nátha megelőzésében, az antioxidánsok és karotinoidok pedig erősítik az immunrendszert. Ha gyermekünk válogatós típus, próbáljuk meg más formában kínálni az  egészséges ételeket. Készítsünk zöld turmixot (zöld „smoothie”), vagy alkalmazzunk kreatív trükköket, például dobjuk fel a tálalást díszítéssel, a tapasztalatok szerint ez is beválik!

Diétázóknak és gyerekeknek is tökéletes: így készítsd el a smoothie-t!

Irány a szabadba!

Ha az időjárás engedi, menjünk friss levegőre! Szervezzünk kirándulást, vagy legalább iktassunk be naponta egy kiadós sétát – a lényeg, hogy rendszeresen átmozgassuk a lurkókat. A kinti levegő oxigéndúsabb, gyorsítja az anyagcserét, és jót tesz a vérkeringésnek is. A friss levegő után jobb lesz a gyerekek étvágya, jobban alszanak, növekszik az állóképességük, erősödik az immunrendszerük. Egy fejlődésben lévő szervezetnek naponta 1-2 órát ilyenkor is szinte „kötelező” lenne a szabadban töltenie!

Ősszel gyerekekkel – a természetben

Hozzuk össze újra a családot!

A szeptemberi kezdéstől minden családban megfogyatkozik a közösen töltött idő. Érdemes ezért az őszi szünetet kihasználni arra, hogy újra összehozzuk a családot. Ha nem
is sikerül egész hétre, legalább néhány napos, vagy hosszú hétvégés wellness pihenést próbáljunk meg összehozni például egy fürdővárosban és próbáljuk meg újra átélni a közös
nyaralások élményét. A családi együttlét, a harmóniában töltött idő hozzájárul a testi-lelki regenerálódáshoz és ahhoz, hogy megerősödve indulhassunk neki a hosszú téli időszaknak.

5 módszer arra, hogyan segítheted gyermeked lelki egészségét

A NaturMed Hotel Carbona animátora szerint érdemes olyan helyet választani a kikapcsolódáshoz, ahol a közös programok mellett a gyerekek és a szülők is megtalálják a kifejezetten nekik szóló elfoglaltságokat, miközben az egészségükre is kiemelt figyelmet
fordítanak.

Erről a témáról még az Ép testben… rovatban olvashatsz többet!

Szólj hozzá Te is!

Legyél TE az ismeretosztó!
Kérünk, like-old és oszd meg ismerőseiddel a cikket, hogy lássák, te mennyire tájékozott vagy!

A Babafalva.hu - Várandósságtól az első osztályig portál tizenhárom éve segíti, támogatja a várandós, kisbabás és kisgyerekes édesanyákat és szülőket a szülés, a csecsemő gondozás, a gyermeknevelés, a családdá válás, az intézményekbe való beilleszkedés érintő sok-sok kérdésben, egészen az első osztályba lépésig.
Előző cikkMit tehet a kismama, vagy a babára vágyó nő, ha megjelenik a barnás váladék?
Következő cikkÁllatkerti Halloween az őszi szünetben

KÉRDEZZ A SZAKÉRTŐTŐL!

Ide írd a kérdésedet, hozzászólásodat!
Kérlek, add meg a neved!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..